Thursday, August 20, 2009

Penat wei...

Tu tgk title tu nk kata bz la tu
eleh cam dia sorang jer bz
org len x bz...

Bukan apa this week student br masuk
mmg la x cukup tgn kaki nk lyn kerenah dorang
SA plak xde lagi
terkocoh2 sorang diri

Student plak sem ni cam rajin jer nk pnjm buku
sistem plak 2 3 hari ni slow cam siput b*b* jer
tu pun gagah dtg 2 3 kali nk gak pnjm buku
rajin tol adk2 ni
bagus la kalo cam tu
jgn nk pekse nnti baru nk tanya buku kat mana

hopefully next week ok sikit
ni buku2 pun sepah2...
lntak la
mmg x larat la nk susun
sorang2 plak tu

ni nk pk jadual SA lagi
dh nk migrain pala otak ni
harap2 sem baru ni SA x wat hal
SA baru nk train dorang lagi

aku dh kata ayat cam dia sorang bz kan????

Thursday, August 13, 2009

Lembaran hidup wanita solehah

Mampukah aku menjadi seperti
Siti Khatijah?
Agung cintanya pada Allah dan
Rasulullah
Hartanya diperjuangkan ke jalan
Fisabilillah
Penawar hati kekasih Allah
Susah dan senang rela bersama

Dapatkah ku didik jiwa seperti
Siti Aishah?
Isteri Rasulullah yang bijak
Pendorong kesusahan dan
penderitaan.
Tiada sukar untuk dilaksanakan. .

Mengalir airmataku
melihat pengorbanan puteri solehah
Siti Fatimah
Akur dalam setiap perintah
taat dengan abuyanya
yang sentiasa berjuang
Tiada memiliki harta dunia
Layaklah dia sebagai wanita
Penghulu Syurga

Ketika aku marah
Inginku titip serpihan sabar
Dari catatan hidup Siti Sarah

Tabah jiwaku
Setabah umi Nabi Ismail
Mengendong bayinya yang masih
merah
Mencari air penghilang dahaga
Di terik padang pasir merak
Ditinggalkan suami akur tanpa bantah
Pengharapannya hanya pada Allah
Itulah wanita Siti Hajar..

Mampukah aku menjadi wanita
Solehah?
Mati dalam keunggulan iman
Bersinar indah, harum tersebar
Bagai wanginya pusara
Masyitah....

Wednesday, August 12, 2009

Not in mood...

Ingat pagi td pegi keje nk naik BJN. Dh seminggu biar BJN tu. Cam dh majuk jer aku tgk. Seb bek petang semalam dh bw dia ronda2 p cari gula. Apasal gula ssh nk cari sekarang ni ha???

Sudahnya naik WSL gak..ermmm harap2 BJN x kecik ati yer...sok kita naik BJN yer...Pagi2 lagi bos dh panggil. Dh rasa lain macam dah ni..ye la org wat salah mesti takut kan???? hahaha seb bek ngaku..besa la kan keje...mana ada yg betul. Bos pun kadang2 x betul gak. So masing2 kena main peranan supaya ingat mengingati antara satu sama lain. Tegur menegur...betul x???

Berbalik pada kesalahan aku td. Aku mengaku mmg salah aku. Cuma x berkesempatan nk xplain jer..so pas ni jgn wat lagi yer...(teguran tuk diri sendiri)

Masa sampai opis td sempat gak singgah cafe beli bekpes. Perut cam lapar jer..pas mkn 2 3 suap kenyang plak. Tetiba kepala aku berdenyut2 plak. Apa kes ni?! pas jumpa bos makin berdenyut2 plak..tapi sebelah jer.Terus ilang mood. Bekpes yg tinggal separuhh td pun dh ilang selera nk mkn..

Pas makan ubat ni harap2 ok la...So mood arini agak kureng sikit...

Tuesday, August 11, 2009

Selamat Pengantin Baru!!

Awal bulan aritu dapat jemputan kawen classmate (lail) aku. 1 lagi dari ex opismate aku Siti sepupu dia kawen.

Sorri lail x dpt dtg kenduri ko tp adiah sudah dipos pd epul. kalo ko x dpt bgtau aku (cam la lail tu baca blog aku ni hehehe) nnti aku sekeh2 pala bakal bapak budak tu.

Ekceli aku sudah di booked oleh siti. Pada tarikh tersebut aku x blh g mana2 kenduri. lail lmbt sikit je email kad kat aku.
Ni sekitar majlis kad nikah di seksyen 6. Gambar makan je snap sbb org terlalu ramai.Resepsi kat subang x dpt nk snap gmbar.
Apa2 pun tahniah buat kedua2 pasangan pengantin. Semoga bahagia selamanya...

Aiman pun nk makan sendiri xmau umi suap.

Tu dia hambek ko...ni melantak namanya...


Makanan sume sedap2...thanks to siti


Monday, August 10, 2009

Salam rindu

Boleh plak wat tajuk cenggitu yerk...lantak la ini blog aku yg punya hahaha
Sori lama tol x mbuka blog ni. Seminggu rasanya..

Cuti2 sem cenggini mmg bz sikit. Eh bz byk, ada jer menda yg nk dibuat. Itu ini cenggitu cenggini. Kesana kesini....kadang2 masa rehat pun x cukup. punya la bz...

terlalu byk xtvt nnti sy update lain yer