Monday, October 1, 2018

My Calendar- period tracker


Ni kelander period saya untuk tahun 2018. Saya memang takde masalah dengan period. Memang regular tiap-tiap bulan. Period cycle saya pun tetap.

Biasanya period saya memang tetap ikut kalender ni. Kalau tak tepat pun akan awal sehari dua or lewat pun sehari dua. Tapi pernah la jugak bulan berapa tah tu lewat 10 hari.

Saya rasa kalender ni berguna sangat untuk yang plan nak ada anak or yang plan sendiri. Sebab dia ada nyatakan waktu period & waktu subur. Untuk yang period dia regular tiap-tiap bulan memang takde masalah. Cuma bagi pasangan yang plan sendiri tu boleh la agak-agak untuk bersama.

Sepatutnya hari ni saya period. Ikut tarikh tu la. Tapi masih belum ada apa-apa. Perasaan memang dah lain. Pagi tadi bangun tidur teringat ada 1 lagi Urine Precnancy Test yang belum guna lagi. Tak tahu la kenapa tergerak hati nk check pulak. Dan resultnya....


Samar-samar je. Tak tau nk kata macam mana. Kalau ikutkan memang dah nampak kan walau samar-samar je. Dari pembacaan saya masih terlalu awal nak kata positif.  Sebenarnya nak dapatkan result yang betul-betul tepat kena la tunggu 2mggu dari tarikh jangkaan period. Senang kata kalau dah 2minggu tak period tu kalau cek upt memang kan nampkak dengan jelas. Tapi Ada jugak yang kata positif.

Perasaan saya berbelah bahagi. 50/50 takpe la kita tunggu lagi seminggu tengok macam mana. Kalau tak period lagi kita cek lagi.




No comments: