*ermmmm sama je dulu ngan sekarang tapi skrg lg bambam....
Showing posts with label BFF. Show all posts
Showing posts with label BFF. Show all posts
Wednesday, September 25, 2013
WW: Ini adalah gambar lama
Dari kiri: Cik Ct dukung Fatim, Jaliza, Rohaizah, Lin, Amy, Ju & Cik liza
*ermmmm sama je dulu ngan sekarang tapi skrg lg bambam....
*ermmmm sama je dulu ngan sekarang tapi skrg lg bambam....
Tuesday, May 22, 2012
BFF...rindu kamu!
2 bulan tanpa mereka sangat-sangat rasa lain. Saat dan ketika ini memang saya sangat merindui mereka. Tak berhubung tak bermakna lupa. Mereka sentiasa dalam ingatan saya. Sentiasa dalam doa-doa saya. Berharap mereka tidak melupakan saya sebagaimana saya tidak melupakan mereka.
Rindu nak bersama...rindu nak berborak-borak....rindu nak bergelak ketawa...rindu nak keluar jalan-jalan dengan mereka...rindu nak makan bersama....Ya Allah tak tahu macam mana nak saya luahkan perasaan rindu ini. Sekian lama ianya terpendam didada ini. Hanya dengan cara ini saja dapat saya luahkan segalanya yang tersirat di hati. Terasa begitu jauh tapi mereka sentiasa saya ingati.
Mungkin mereka marah dengan saya...mungkin juga mereka sudah melupai saya. Apa yang perlu saya lakukan sekarang...semuanya diluar batasan saya. Cuma satu yang saya nak mereka tahu yang mereka tidak pernah saya lupakan. Susah senang bersama suatu masa dahulu....susah payah...suka duka...ya Allah kenapa malam ni laju jer airmata ni mengalir. Sesungguhnyer saya sayang mereka dan amat-amat merindui mereka. Ya Allah kau jagalah mereka ini dan janganlah kau biarkan mereka melupaiku.....
Rindu nak bersama...rindu nak berborak-borak....rindu nak bergelak ketawa...rindu nak keluar jalan-jalan dengan mereka...rindu nak makan bersama....Ya Allah tak tahu macam mana nak saya luahkan perasaan rindu ini. Sekian lama ianya terpendam didada ini. Hanya dengan cara ini saja dapat saya luahkan segalanya yang tersirat di hati. Terasa begitu jauh tapi mereka sentiasa saya ingati.
Mungkin mereka marah dengan saya...mungkin juga mereka sudah melupai saya. Apa yang perlu saya lakukan sekarang...semuanya diluar batasan saya. Cuma satu yang saya nak mereka tahu yang mereka tidak pernah saya lupakan. Susah senang bersama suatu masa dahulu....susah payah...suka duka...ya Allah kenapa malam ni laju jer airmata ni mengalir. Sesungguhnyer saya sayang mereka dan amat-amat merindui mereka. Ya Allah kau jagalah mereka ini dan janganlah kau biarkan mereka melupaiku.....
Wednesday, January 5, 2011
Jauh....
Sejak saya berpindah tempat kerja ni saya rasa saya dah semakin jauh dengan kawan-kawan saya. Bukan la tak boleh berhubung dengan mereka cuma kadang-kadang saya rasa saya terlalu jauh dengan mereka. Ye la kalau dulu ada masalah jer leh terus jumpa borak-borak, nangis-nangis, gelak-gelak dengan mereka...Sekarang dah lain. Nak jumpa pun susah. Apa lagi nak cerita masalah masing-masing...
Masalah kalau dapat diluahkan akan rasa tenang jer diri ni walaupun kawan kita tak dapat membantu. Cukup la sekadar mendengar rintihan hati kawan dia yang kadang-kadang kita rasa biasa jer...Walaupun kadang-kadang hanya untuk makan bersama jer...
Saya sangat merindui masa-masa begitu. Bukan tidak ada kawan disini tapi hampir 5 6 tahun bersama. 1 jangka masa yang agak lama. memang agak sukar untuk menyesuaikan diri. Apa yang saya buat sekarang kalau saya ada masalah.??? Dah tentu saya akan menulis diblog saya sebagai salah satu cara untuk saya ringankan sikit kepala saya. Cuma tidak la se detail kalau kita berbicara...
Satu yang saya perasan, kaedah ni dah lama saya praktikkan...rupanya sejak saya sekolah saya memang suka luahkan perasaan saya dengan menulis. Tapi dulu mana ada blog ni semua. Kira cam diari la tapi saya tak suka buat diari sebenarnya.
Camni....dulu masa saya sekolah saya ada 1 buku untuk sesi meluahkan perasaan. Kalau tak puas hati jer mesti nak tulis dalam buku tu. Tapi saya gunakan tulisan rahsia, sebab saya tak mahu orang tau apa yang saya tulis. Selalunya yang sedih-sedih jer la...yang happy-happy tak de la saya tulis. Bila saya marah, geram, tak puas hati, merajuk semua saya tulius dalam buku tu. Bila buku tu dah penuh saya akan bakar...kira cam tak mahu kenangan pahit tu berulang kembali...1 yang masih saya ingat kawan bak saya khianati saya...itu memang saya tak boleh lupa. nak kata saya berdendam tidak kot...cuma kenangan itu akan sentiasa saya ingat sampai bila-bila...
Sekarang nampaknya saya kena kembali ke cara yang lama. Saya semakin jauh dengan BFF saya...bila agaknya saya dapat berjumpa mereka lagi. kalau jumpa pun seolah-olah masa sangat mencemburui kami....
Masalah kalau dapat diluahkan akan rasa tenang jer diri ni walaupun kawan kita tak dapat membantu. Cukup la sekadar mendengar rintihan hati kawan dia yang kadang-kadang kita rasa biasa jer...Walaupun kadang-kadang hanya untuk makan bersama jer...
Saya sangat merindui masa-masa begitu. Bukan tidak ada kawan disini tapi hampir 5 6 tahun bersama. 1 jangka masa yang agak lama. memang agak sukar untuk menyesuaikan diri. Apa yang saya buat sekarang kalau saya ada masalah.??? Dah tentu saya akan menulis diblog saya sebagai salah satu cara untuk saya ringankan sikit kepala saya. Cuma tidak la se detail kalau kita berbicara...
Satu yang saya perasan, kaedah ni dah lama saya praktikkan...rupanya sejak saya sekolah saya memang suka luahkan perasaan saya dengan menulis. Tapi dulu mana ada blog ni semua. Kira cam diari la tapi saya tak suka buat diari sebenarnya.
Camni....dulu masa saya sekolah saya ada 1 buku untuk sesi meluahkan perasaan. Kalau tak puas hati jer mesti nak tulis dalam buku tu. Tapi saya gunakan tulisan rahsia, sebab saya tak mahu orang tau apa yang saya tulis. Selalunya yang sedih-sedih jer la...yang happy-happy tak de la saya tulis. Bila saya marah, geram, tak puas hati, merajuk semua saya tulius dalam buku tu. Bila buku tu dah penuh saya akan bakar...kira cam tak mahu kenangan pahit tu berulang kembali...1 yang masih saya ingat kawan bak saya khianati saya...itu memang saya tak boleh lupa. nak kata saya berdendam tidak kot...cuma kenangan itu akan sentiasa saya ingat sampai bila-bila...
Sekarang nampaknya saya kena kembali ke cara yang lama. Saya semakin jauh dengan BFF saya...bila agaknya saya dapat berjumpa mereka lagi. kalau jumpa pun seolah-olah masa sangat mencemburui kami....
Saturday, December 4, 2010
Dulu, Kini & Selamanya
Alhamdulillah persahabatan kami yang bermula ni rumah No. 6 jalan serdang 2 masih berkekalan hingga kini. Ni diantaranya la...walaupun masing-masing dah duduk jauh tp masih berhubung satu sama lain. Ni yang agak rapat & selalu hoi2 kat fb ke ym ke sms ke calling2 ke... Insya Allah bulan 3 nanti k.hajar akan melangsungkan perkahwinannyer ngan orang jengka. Tp kampung tunang dia kat sg besar. so peluang tuk jumpa tu besar gak la. To K.hajar selamat mencari barang-barang keperluan la yer...x lama dah tu 3 bulan jer lagi...
Subscribe to:
Posts (Atom)
