Showing posts with label SAKIT GIGI. Show all posts
Showing posts with label SAKIT GIGI. Show all posts

Sunday, May 29, 2011

Sakit itu memang sakit

Sila jangan gelakkan saya yer....kang ada yang kena penampor ngan saya. Ye saya tahu muka saya cam orang cacat. Dan lagi ada yang kata muka saya cam badut. Ini masa saya sakit gigi haritu. Dan sekarang dah tak sakit so boleh la dicabut. Tapi saya tak nak cabut!!!!!!!!!!!! ye memang saya takut sebab sakit gigi memang sakit yer. Bukan tak nak cabut saya pernah pergi untuk cabut gigi tersebut (selepas bengkak surut dan dh tak rasa sakit) doktor pun dh bagi ubat bius dah godek-godek gigi saya tu. Dah ketuk-ketuk gigi saya & memang saya tak rasa la kan dah kata doktor injek ubat bius kan sekali tang cabut tu memang terasa la weiii.....

Masa tu jugak saya menjerit sampai keluar la suara saya boleh didengari. Pastu doktor pun serender xmau cabut dah....doktor kata dah kena saraf. Maybe tunjang gigi saya masih kuat lagi. Ekceli gigi saya tu berlubang & penah ditampal. Tampalan tu dah tercabut tu pasal dia sakit. Sampai sekarang saya jadi macam fobia ngan g cabut gigi. Buka tak pernah cabut sebelum ni tapi pengalaman ni la yang paling ngeri sekali.

Saya tak tahu nak buat apa ngan gigi saya ni. Buat masa ni saya tak akan cabut lagi gigi ni....






Wednesday, December 15, 2010

Datang lagi...

Oh tidak sakit gigiku datang lagi...mcm mana nak tido malam ni??? berdenyut-denyut ni...nk g klinik ke esok??? klinik panel jauh...klinik kerajaan tau je la camne....bukan belagak xmo g kerajaan punya tapi biasanya kes-kes sakit camni doktor xmo cabut.

Gigi ni memang dah berlubang. Dah penah tampal pun. Dua kali plak tu...tapi tampalan tu dh tercabut maka lubangnya dah semakin besar. Doktor tu kata aritu dah sampai saraf dah. kena wat pembedahan. Aku kalo bab-bab bedah ni memang takut sikit. Tak kira la sikit ke banyak..

Klinik panel aku ni pun kadang-kadang sengal gak. Time aku pergi takde plak doktornya...dah wat appoitment pun camtu gak...last2 malas dah nak datang. Sekarang lagi malas sebab dah jauh. Panel gigi satu jer plak tu...

Sakit-sakit leh lagi membebel kan hehhehe...ni saje nk bagi mata ngantuk. Nnti senang sikit nak tido...tengah fikir ni camne nak tido dalam keadaan gigi yang berdenyut-denyut ni...

Thursday, May 28, 2009

MC

Ubat2 yg pelu dihabiskan

Semalam pegi opis gigi masih berdenyut2...ingatkan blh la tahan. Tapi gagahkan jua dek kerana tugasan yg melampau. Lagi pun next week mmg dh apply cuti. Last week pun dh mc gak. Rasa malu pd diri sendiri bila cuti byk2...
Mmg plan nk g klinik pun. Kad pun dh bw sekali. Klinik kat sebelah opis je so masuk la keje dulu. Dalam kul 10 pegi. Xde orang pun so masuk2 terus jumpa doktor. Cek sume gigi pastu doktor tu cam tau2 je aku sakit gigi.

Doktor: gigi sakit ke?
Aku: Haah...(xbyk ckp sbb dh x tahan)
Doktor: Yang mana sakit?
Aku: Atas belah kanan
Doktor: Ok sy cuci sume la...
Aku:?????? (redha ja doktor nk wat apa, sbb mmg nk gigi ni cepat sembuh.)

Selesai cuci sambil dia mbebel apa tah kat pembantu dia (aku malas nk ambik pot...)sbnrnya dok pikir apa la doktor nk wat kat gigi aku ni sbb dia x sentuh pun gigi aku yg sakit tu. Rupa2nya dia wat last sekali. habis dia gerudi gigi aku tu. Aku pun pejam2 mata tahan sakit. Doktor kata dh tahap sampai saraf dah ni...dia buh ubat pastu next week kalo sakit lg kena gerudi sampai saraf. Sbb nk kena inject bahagian saraf tu.

Ngeri plak aku dengor...Yg dia buat ni pun dh sakit apatah lagi tang saraf tu. TAKUTnya......
Doktor kata dia buh ubat kat gigi yg dh berlubang tu. Mmg sakit sbb ubat nk bertindak balas ngan bakteria tu. Dorang nk berperang kot. Pas kumur2 mmg dh terasa sakit sngt. Lebih berdenyut2. Sudahnya doktor bg MC....


Wednesday, May 27, 2009

Cik gigi...Cik gigi...

Huhuhu...berdenyut2 gigi I ni. Tu la mkn lagi coklat byk2...Tapi coklat blh hilangkan stress tau! Nak wat camne benda dh nk jadi. (Eleh kalo beringat x la jadi cenggini kan????)
1 malam xleh tido. Rasa cam nk ambik sepanar cabut sendidri jer..cam la terrer sgt nk cabut gigi sendiri., Ni kalo p klinik pun bkn blh cabut pun mesti doktor suh dtg lain kali.
Dah x tahan ni....