Wednesday, May 14, 2014

Kembali ke rutin lama

Lama tak la lama sangat. Baru 2 bulan rasanya. Tapi sblm ni mmg jarang dapat buat pun waktu mlm. Kalau sempat je saya buat.

Rutin apakah itu?? Sebenarnya saya cuba untuk mengepam susu kembali. Susu masih keluar. Cumanya xla semeriah orang lain. Memang sebelum ni pun susu x berapa meriah tapi saya still pam kat opis. Selepas Cik Auni setahun susu saya makin kurang.

Selalunya saya akan pam 3 4 kali di opis. Dengan selang masa 2 3 jam. Tak pernah miss. Tapi mungkin rezeki memang setakat itu saje.

Malam memang tak sempat nak mengepam sebabnya Cik Auni akan melekap je. Dia akan lepaskan bila dia betul2 lena. Itupun paling lama 2 jam je kot. Pastu dia cari lagi & memang susah nak lepas.

Kenapa saya try untuk mengepam semula. Sebab Cik Auni kerap selsema skrg ni. Sebelum umur dia setahun dia jarang kena flu & demam. Skrg ni blh dikatakn 2 minggu skali dia kena flu. Macam-macam cara saya dah usahakan.

Entah macam mana saya boleh terfikir nak mengepam semula wktu siang masa saya bekerja. Saya mulakan dengan malam ni. Tapi baru je dapat 10 minit Cik Auni dah jaga mencari nenen. Camne nak buat power pumping ni.

Semoga saya diberikan kekuatan..

No comments: