Thursday, May 15, 2014

2 Pasang Kurung Pink

Another baju kurung for Cik Auni. Kedua-duanya pink. Actually sy buat yang bercorak tu dulu. Baju tu lebihan baju kurung saya. Bidang besar so banyak la lebih. Saya tersalah potong sebenarnya. Itulah masalah saya kalau nk menjahit baju. Saya memang x pandai memotong kain.

Sepatutnya boleh dapat sepasang baju kurung yg bercorak. Konon-kononnya boleh la sedondon dengan mummy. Saya ukur pun terbesar. Sudahnya dapat baju je.



Untuk kain saya terpaksa beli kain lain. Padanan yang paling sesuai adalah kain kosong. Saya suka kain cotton ni. Sejuk je. Memang sesuai sangat untuk baju baby.

Saya beli 1 meter. 1meter kain dapat sepasang baju kurung lagi untuk Cik Auni. So saya buat je la sepasang lagi baju untuk Cik Auni. Tapi ukuran kali ni saya kecilkan sedikit. Jadinya 2 helai baju dengan sehelai kain. Ok la tu kan.

Teringat saya pada roommate sy masa kat UiTM dulu. Dia mmg suks buat baju dengan kain yg sama. Maksudnya ada 2 baju yg dpadankan dengan sehelai kain. Jimat, kreatif, & nmpk mcm ada byk baju je. Padahal guna kain yg sama. Kira macam mix & match la. Tapi ni baju kurung.



Mummy semakin bersemangat nak menjahit baju Cik Auni. Tapi kena ada pertolongan dari mak saya. Bukan totally saya jahit yer baju ni. Saya masih belajar lagi. Menjahit yang basic tu boleh. Lagipun menjahit baby baby memang leceh. Sebab tu baju-baju baby mahal-mahal kan...

No comments: