Monday, July 5, 2010

Bengkel taxonomy

Harini seharian ni OUM meghadiri bengkel taxonomy. Sgt berguna ilmu yg diberikan. Selalunya bengkel mgkelas bahan tapi kali ni bengkel taxonomy plak. Nk citer byk pun aku x expert sgt, nnti kalo ada gmbar aku upload ngan citer sekali yer...

xde apa sgt dah nk citer, nk lyn tv jap pastu nk tido...

Selamat malam semua....


Sunday, July 4, 2010

Simpul Biawak @ Tarik MEngkarung???

LAtely ni tido mmg sgt best. Ptg2 jer ujan, so mlm pun sejuk la kan...Memang sgt liat utk bgn pagi. Kadang2 tlepas gak sahur. Saje praktis bgn sahur tuk bulan Ramadhan nanti. Tapi ada la 2 3 kali bgn. Yg lain tarik selimut...Kalo bangun sahur pun mata x bukak lagi. Capai la sebijik kurma ngan air suam yg mmg dh ada kat atas meja hihikhik...

Apasal kuar citer puas plak ni. Ni baru bulan Rejab la...Ok2...nk citer pasal tarik mengkarung@ simpul biawak ni. Aku pun xtau la yg mana satu. Yg selalu aku sebut bila time kena 'krem kaki'. Dan bila kena jer kdg2 leh wat aku nangis...mmg sakit oooo. Nak2 lagi kalo musim2 ujan ni. Kaki sejuk jer mesti kena. Kalo kena yg sikit2 tu ok lagi la. Tapi kalo yg lama tu bgn pg thencut2 jalan...

Selalu kalo korang kena benda ni korang wat apa ha??? Eh penah ke korang kena? Ke aku jer yg selalu kena...xpenah plak la aku cek kat doktor sbb paling lama sakit pun dlm 2 3 hari jer. Aku sapu minyak jer kat betis aku tu...Adik aku kata kekurangan kalsium. Betul ke???

Kalo time kena benda ni mmg x blh wat apa2..nk mjerit pun x kuar suara. Biasanyer aku pegang je kaki aku tu sampai keadaan reda. Dalam 10 minit jer tapi seksa ooo nk tggung rasa sakit tu. So musim2 sejuk ni (cm negara kita ni ada 4 musim plak) biasanyer aku akan tido pakai stoking. Tapi kadang2 kena gak. Ada sapa2 nk bg petua cmne nk elakkan simpul biawak ni???

Saturday, July 3, 2010

$$$$$$$

Dalam mata mmg asyik $$$$$$$$$$$$$$ jer...Sapa yg x suka kalo dpt $$$$$$$$ kan. Time gaji mmg syok tp sat ja $$$$$$$$$$$ hbs...

Lagi la sekarang ni mmg giler nk cuci mata kat internet jer kan. lagi pun dh jadi cam trend plak kan wat bisnes online. senang bisnes online ni x payah penat2 kaki jalan sana sini, cuma penat bijik mata jer la...

Lagi pun x la rambang mata sgt kalo shoping online ni tapi satu jer takut lupa diri plak. kalo dh sume bkenan dihati masa mmbayar mmg x terasa sbb byr pun online kan...bila dh nmpk $$$$ tu bkurang baru la mula nk gelabah yer...

So terpulang la pada individu tu. Fikir la dulu sebelum bertindak!!!





Thursday, July 1, 2010

Kek Kukus lagi...

Ni mmg dh lama giler la buat tp biasa la duk peram dalam pc jer...Tp ni la first time wat kat kg umah mak...Alhamdulillah sume org suker...

Roti Jala terkejut

Salam u all...jap timbul jap tenggelam kan...huhuhu bukan segaja ok! Ketam aku tu dh basi. K la Insya Allah lepas ni I cuba sedaya upaya tuk update blog ni k! (cam la ada org nk bc blog ni kan).

Alkisah terjadinya roti jala ni adalah disebabkan frust x dpt nk wat cucur udang. Ate bahan2nyer udah ku beli. Sekali sampai umah tgk2 tepung tggl seciput jer....frust oooo. Dah la k.zai berjaya menghasut aku untuk membuat cucuq udang ni sekali tepung tara la...Mmg bulan ni lambat sikit beli barang dapur. So mmg x cek la apa yg ada apa yg xde kat dapur tu. bawang pun ada la 2 3 ulas lagi. huhuhu...sodih jer rasa.

Alhamdulillah dpt gak puasa di bulan rejab ni. itu la sbbnyer penat pala mikir sampai migrain nk wat menu apa tuk buka puasa. Ni k.zai punya idea la ni suh wat cucuq udang. punya la gugel tpt2 makan kt area s.alam ni. (nk mkn area s.alam pun nk gugel ka???????????)

Ate dh kate tepung tggl seciput kan so ini la hasilnyer...saje je la wat kecik2 sbb grg pun atas kuali kecik. nmpk comei gak. Roti jala mini...cam bes plak kan...


Ini la ghopernyer roti jala terkejut aku...sila la yer




Ini pula kuahnyer. tp idak la aku yg mbuatnyer. Aku balik dh ada atas dapur, aku cuma tambah ayam yg aku potong kecik2 jer...




Sila la kawan-kawan menjamu mata yer...