Showing posts with label En Suami. Show all posts
Showing posts with label En Suami. Show all posts

Monday, January 12, 2015

Special For You

12 Januari 2015

Buat Sayang yang tercinta...Selamat menyambut ulangtahun kelahiran.

Alhamdulillah diberikan kesihatan lagi untuk tahun yang ke 33 ni. Semoga Sayang sentiasa dirahmati Allah sentiasa. Juga dilindungi Allah dari segala keburukkan.

Harapan saya semoga sayang akan terus tabah menghadapi segala dugaan yang mendatang dengan hati yang tabah. 

Walaupun tiada apa-apa untuk sambutan birthday sayang tahun ni tapi sama-samalah kita menanti sesuatu yang lagi special dariNya. Harap penantian ini memberikan seribu kebahagiaan dalam hidup kita. 

Semoga segala impian sayang akan tercapai. Dan semoga sayang terus menjadi suami dan ayah yang penyayang buat keluarga kita.

 

Friday, March 28, 2014

Sehari tak jumpa dah rindu-rinduan....

Hari Selasa En Suami pergi repair bas. Memang dah lama En Suami nak repair bas tu, cuma asyik la tertangguh. Bumbung dah rosak. Bila hujan ada la air masuk. Sian kat budak-budak. Sian gak la kat bas tu. So Selasa tu En Suami keluar rumah dalam pukul 9.00 pagi. Tempat repair tu kat Klang. Pastu En Suami malas nak balik rumah. Katanya nak rehat kat tempat kerja je. So dia bawa la baju kerja siap-siap. Boleh la rehat & tidur kat tempat kerja. Office dorang memang ada tempat tidur untuk driver-driver.

Malam tu En Suami call. Tapi saya tak angkat sebab Cik Auni baru jer terlelap. Kalau dia dengar saya bercakap memang susah la dia nak tidur balik. Pastu nak mengamuk jer. Saya biarkan phone tu sampai berhenti. Pastu saya text En Suami.

Pn Isteri: Auni baru tidur

En Suami: Ayah rindu kat Auni...(kat mummyy tak rindu pun sob...sob...sob....)

Pn Isteri: Auni pun tadi cari-cari ayah gak

En Suami: Sedih tak jumpa Auni harini...

Pn Isteri: Alololo....tengok la gambar Auni

En Suami: Tak sama...lagi rindu tengok gambar

Pn Isteri: Camne nak bercuti berdua nanti??/

En Suami: Kena bawa Auni gak la...tunggu dia pandai jalan baru kita pergi

Pn Isteri: Ala...mummy nak g berdua je ngan ayah (ayat gedik)

En Suami: Ye la...tapi tak boleh lama-lama... (erkkkkkk....)

Seeeeee.......sayang giler En Suami kat anak dia. Tu baru sehari tak jumpa. Mengalahkan saya yang mummy dia jer...harapan nak berhoney moon lagi nampaknya akan tinggal harapan jer...

Monday, March 10, 2014

100314

Pada tarikh ini, 2 tahun lepas kira-kira jam 3.00 petang saya dengan rasminya telah menjadi hak milik En Mohd Firdaus. Alhamdulillah syukur sangat. Sudah 2 tahun perjalanan perkahwinan kami. Semoga kami terus kekal hingga ke syurga.

Masih banyak lagi yang perlu kita lalui. Masih banyak lagi yang perlu kita perbaiki. Masih banyak lagi yang perlu kita pelajari. Semoga pengalaman 2 tahun ini akan kita jadikan pegangan, akan kita jadikan tauladan, akan kita jadikan  semangat untuk terus bersama selamanya.

Bersama-samalah kita berusaha dan berdoa agar perhubungan ini sentiasa di redhai Allah dan semoga segala impian kita akantercapai demi keluarga kita ini.


Luv U Sayang.....

Thursday, January 23, 2014

12012014

HAPPY BIRTHDAY BUAT EN. SUAMI TERSAYANG
 Birthday en. suami pada hari ahad yang lepas lepas lepas...tiada sebarang celebration pun. Last year ada gak wat surprised delivery cupcake ngan bunga kat opis dia. This year cam malas plak hahaha...kejam sungguh puan isteri ni kan..

 Bukan tak nak buat apa-apa cuma nanti en suami kata membazir. So biar dia yang request nak apa. Hadiah memang takde. Sebab aritu dah belanja dia sandal yang boleh tahan gak harganya bagi saya. Kalau orang lain mungkin biasa-biasa jer kot. Tapi bagi saya yang kurang ada-ada ni agak mahal la gak kan. Tapi takpe sebab dia tahan lama. Sandal yang lama pun jenama yang sama leh tahan lebih kurang 3 tahun. Sangat berbaloi kan...

 En suami request kek ice-cream. Mulanya nak belikan kek secret recepi jer tapi dia yang nak kek ice-cream tu ok  kita turutkan saja permintaan besday boy yer...

 Potong kek pun dah malam. Cik Auni pun dah nak tido. Yang ada cuma kami bertiga, MIL & adik ipar jer. Puan isteri tukang ambik gambo jer. Malas nak join bergambo sebab keadaan pakaian yang kurang manis untuk tontonan umum. 

cer tengok mata cik auni tu. tengah tahan ngantuk tu sebenarnya
 Gambor pun ulang gambor yang sama gak. Ambik gambar dari tempat yang sama so memang camtu jer la kan. Modelyang sama gak

 Layan jer la gambao dua beranak ni yer...



 Doa dan harapan mummy semoga ayah sentiasa dimurahkan rezeki, tabah menghadapi semua ujian & tercapai apa jua impian yang ayah impikan. Terima kasih atas kasih sayang ayah yang tak berbelah bagi buat mummy & auni. Semoga ayah terus diberikan kesihatan yang berpanjangan....

MUMMY & AUNI SAYANG AYAH KETAT-KETAT

Monday, November 18, 2013

Seminggu yang berlalu

Dah seminggu rupanya blog ni dibiarkan sendirian...eceh, cam hari-hari je update blog. Apa perkembangan seminggu ni? Saya??? ofkos la makin kembang. Cik Auni masih batuk & selsema lagi. Saya masih buat teknik steam kat rumah. Ubat pun bagi jugak. Kita cuba dua-dua kaedah. mana yang sesuai kita ikut. Eh tapi saya ada terbaca, yang baby bawah setahun tak elok bagi ubat sangat. Lagipun baby dalam proses membina dia punya antibodi. tak tahu la betul ke tidak. 

Setakat ni cik Auni ok jer. Batuk & selsema sejak Selasa lepas semakin ok. Kahak pun macam dah takde sangat. Tapi ayah dia risau terlebih. Asyik la suruh gii klinik. Pada saya as long dia menyusu & makan dengan ok, so ok la. Tak perlu la nak bertukar-tukar ubat. Lagipun ubat dia pun tak habis lagi. Setengah pun tak habis lagi. Ye la makan pun 2x sehari jer. Bukannya makan ubat macam kita yang dewasa ni 3x sehari 15ml. Cik Auni punya ubat cuma 1.8 ml jer. Cer kira berapa lama dia nak habiskan ubat tu. Tapi kalau dah ok xde la saya bagi dia makan. Cuma ubat antibiotik jer la yang saya habiskan. Lagipun sepamjang cuti saya hanya bagi susu badan jer kat Cik Auni. Dia pun aktif macam biasa jer. So tak perlu la nak risau lelebih kan...tapi yer la sapa yang tak sayang anak kan.

Habis cerita pasal anak. Ni ayah cik Auni plak yang demam selsema batuk. Saya pun dah start batuk-batuk. Dah berapa hari en suami balik keje kena hujan. Tu yang terus demam. Actually mak mertua saya pun tak sihat. So untuk seminggu ni cik Auni berada di kampung duduk dengan mak saya. En suami start demam hari jumaat. Sabtu tu dia keje jugak. So saya balik umah mak berdua jer  ngan Cik Auni. Petang semalam saya balik rumah mak mertua tengok mak mertua pun tak sihat. So saya patah balik rumah mak. Ye la cik Auni baru nak sihat nanti berjangkit lagi. Lagipun kesian mak mertua nanti dia penat. So biar dia rehat dulu. En suami pun ikut saya balik rumah mak semula. Memang nampak sangat yang dia tak sihat. Sakit-sakit badan. Saya rasa badan dia pun panas. Lepas makan ubat suruh dia tidur jer.

Cik Auni plak malam tadi muntah-muntah. Mungkin salah makan kot. Saya ada suap dia kek secret resepi sikit. Saya just colek jer kek tu then suap dalam mulut dia. maybe dia tak boleh terima lagi. Kul 11 camtu dia dah tidur sampai ke pagi. En suami plak tak lena tido dok soksek soksek. Dengan saya sekali tak lena nak tidur. Lepas subuh camtu baru saya nampak dia dapat tidur dengan nyenyak.

Elok saya nak bersiap gi kerja cik auni bangun. menangis-nangis. Cam tau je nak kena tinggal. Dia kan jarang kena tinggal dengan nenek dia. Hopefully dia ok la ni.

Pagi tadi hantar en suami balik rumah mak dia tengok dia macam dah ok. Badan dah tak panas. Selsema ngan batuk jer memang degil sikit nak hilang. Semoga kesayangan-kesayangan saya cepat sembuh. Dan semoga saya juga bertabah supaya dapat menjaga mereka.

Tuesday, January 15, 2013

"Kenapa membazir...."








Ha tu la ayat yg kuar dari En suami bila dapat surprised cupcakes ngan munger yg saya delivery ke opis dia. Tergelak bila dengar dia cerita balik keje pg td. Klaka la plak. Ye la selalunya org g opis dia untuk anta barang yg nk kurier. Tak dapat nk bayangkan camne la muka dia time tu...

Ni bukan membazir sayang. Ni tanda ingatan yang tulus ikhlas dari saya buat suami dia yang tersayang. Thanks la K.Meen sebab dh bertungkus lumus nk siapkan kek saya ngan anto ke opis en suami lagi. Itu jer yg mampu saya buat untuk birthday En Suami tahun ni..semoga menjadi ingatan yang kekal dalam hati awak. Semoga awak terus ceria & menjadi suami & ayah yang baik untuk kami sekeluarga...

Sempat gak dia bw balik 5 ketul cc tu. Yg lain dah selamat dalam perut opismate dia. Biasa la kalau dh opis semuanya lelaki pantang nmpk mknn laju jer...En suami kata kalau bunga tu leh makan ngan bunga-bunga tu sekali dorang sebat. Lawak betul la dorang ni hehehehe....

Monday, October 15, 2012

Kuatkan saya!

Husband call petang tadi. Masa tu masih kat opis. Biasa la kan En suami mesti akan call at least sekali sehari. Tapi lama dia diam...suara dah lain macam. Bila tanya senyap. Saya pun biar la dulu. Ingatkan talian dh putus. Bila panggil dia ada pulak. Pastu baru dia bagitau. Suara sedih sangat. Saya pun malas nak paksa-paksa dia just dengar je apa dia nak bagitau. Pastu dia dh tak boleh nak cerita lagi. Saya pun kata sambung balik keje...terus saya pun menangis.. Tak boleh rasanya tengok suami sedih saya pun akan sedih gak. saya tau dia dah cuba yang terbaik....Ya Allah kuatkanlah saya supaya saya dapat bantu suami saya. Saya tak mahu dia nampak saya lemah. Saya nak kuat didepannya supaya dia juga kuat. Bantulah saya....

Wednesday, July 18, 2012

Dari HTAR ke DEMC

Ok mari kita sambung entry yang lepas. Lepas adik ipar saya tengok keadaan suami sama jer maka dia decide nak transfer ke tempat dia keje. Memang pada mulanya saya pun terfikir camtu gak tapi memandangkan wallet en suami dah hilang, semua kad dh tak ada maka agak sukar untuk saya mendapatkan sebarang maklumat. Dah  la telefon pun hilang. Tak tahu nak contact siapa. Mujur adik ipar ada no kawan-kawan en suami yang satu tempat keje. Segala urusan penukaran en suami di uruskan oleh adik ipar saya...( thanks azza...) 

Proses nk buat penukaran tersebut agak lama. Bayangkan dari pukul 1 hingga 4 ptg (itupun biras saya dok push2 doktor) report tak siap2. Report jer kot. Doktor seolah-olah tak nak kami transfer suami. Tapi kami berkeras jugak. Dalam 4.15 ptg camtu segalanya settle. Kami bawa suami naik kereta jer. Sampai DEMC adik saya yang memang berkerja di wad kecemasan menguruskan segalanya. Sementara menunggu urusan insuran selesai adik ipar saya menjalankan tugasnya walaupun dia off waktu tu. Dia tak bagi nurse yang buat. Semuanya dia buat sendiri. Alhamdulillah pukul 5 dah boleh masuk wad. Sangat selesa walaupun dapat bilik untuk 2 orang. 

Keadaan en suami alhamdulillah agak ok berbanding berada di HTAR. Sepanjang berada disana En suami hanya diberikan suntikan penahan sakit jer. Dengan keadaan dia yang sangat lemah, pening2 & muntah2 langsung tidak diberikan ubat. Saya lap badan en suami tukarkan baju. Luka semua dah dicuci oleh adik ipar saya. Bagi makan bubur sikit alhamdulilllah ada tenaga sikit. Terima kasih buat keluarga kedua-dua belah pihak yang datang menziarah dan mendoakan kesihatan en suami saya. Malam tu lepas doktor bagi ubat keadaannya semakin sihat. Selera makan dah bertambah. Malam tu jugak en suami minta nasi & sibuk-sibuk nak keluar. Tapi memandangkan kepala masih pening saya malas nk layan dia. Biar dia betul-betul rehat.

Esoknya bila doktor datang en suami dah minta nak keluar. Saya tahu dia dah bosan. Alhamdulillah tengahari tu doktor benarkan en suami keluar. Sangat happy tengok muka en suami. Tak sabar-sabar dah...tapi nurse kata tunggu lepas lunch sebab dh pukul 12. Mencuka muka en suami. lawak betul hehehehe...


En suami dapat cuti sampai 20/7/2012. Hari jumaat ni ada checkup lagi. Hopefully semuanya ok2 jer...Risau sebab en suami masih terasa pening-pening lagi. Apa-apa pun kena tunggu hari jumaat ni. Sabtu dah puasa...Selamat berpuasa yer kawan-kawan...

Monday, July 16, 2012

Berita setelah 4 bulan kawen...

10/07/2012 genap 4 bulan usia perkahwinan saya dan En Suami. Alhamdulillah atas kurniaan ini. Semoga perkahwinan kami kekal hingga akhir hayat.

Malam 10 julai saya dikejutkan dengan satu berita yang sangat tak disangka. Kalau berita gembira tak apa la jugak. Ini sebaliknya. Suami terlibat dengan kemalangan semasa nk pergi kerja. Allah saja yang tau perasaan saya  waktu tu. Lagi2 bila dapat call dari orang yang tak dikenali. Sangat panic. Mak mertua dah nangis2... badan sume dah menggeletar. Saya call suami balik. Dia tak tahu apa yang terjadi. Ada sorang lelaki ambik tefon terus cakap ngan saya minta saya terus ke hospital klang. Lagi la saya panik. Saya pun siap2 terus gerak. Alhamdulillah saya masih tenang dapat drive sampai hospital dengan selamat. Saya tak mau tunjuk kat mak mertua saya yang saya lemah nanti dia lagi lemah.

Saya terus ke emergency room. Saya nampak doktor tengan cek2 suami. Keadaan dalam tu sangat kelam kabut. Mulanya pak guard tu tak bagi masuk. Seb baik ada sorang akak ni kata masuk jer...saya pun redah jer la. Suami dh pening2... 3 4 kali muntah2...doktor kata nak wat xray. saya tengok muka dh penuh darah. Suami asyik kata pening jer. Saya tak tahu nak buat apa.Risau sgt time tu. Muka luka. siap bengkak2 lagi. siku pun luka. Tiba2 dia kata kaki sakit. Bila saya nak luruskan dia kata sakit. Ah sudah......macam-macam dalam fikiran saya. Tak sanggup rrasanya tengok keadaan suami time tu. Saya pun tak boleh buat apa-apa. Doktor pun x buat apa-apa kat suami. Saya hanya boleh tenangkan dia jer..

Dalam kul 1 cam tu baru doktor tolak dia kat bilik xray. Saya berdoa semoga dipercepatkan segalanya. tak sanggup tengok suami dok mengerang camtu. Habis xray tunggu result pastu dktr suh register masuk wad. Saya dah lega. Kalau kat wad selesa sikit berbanding kat dlm bilik emergency tu. Macam-macam kerenah manusia. macam-macam kes kecemasan. Xcident, asma, demam panas, jatuh mcm2 la...

Dlam bilik pemerhatian ni ok sikit. Doktor check lagi sekali. Kali ni lebih detail lagi. Tapi kat dalam ni saya tak dibenarkan menunggu. Boleh masuk sekejap2 jer. Dktr kata nk pantau keadaan dia sampai pagi. Dktr minta saya bagi dia makan & minum. Orang dlm keadaan camtu mmg xde selera nak mkn. Lagi2 dalam keadaan dia yang pening nk muntah. Dengan berat hati saya tinggalkan suami kat hsptl. Saya blk umah rehatkan badan.

Esoknya pagi2 saya dah ke hsptl. mak mertua dah tak larat nak ikut. makanya saya sorang jer. Sampai hspt saya tgk suami sama jer. Dktr dtg bgtau nak buat ct scan. Saya keluar masuk bilik tu bg suami mkn & minum bg dia ada tenaga. Sambil saya bagi kata-kata semngat kat dia. tak mau dia lemah. Tengahari tu adik ipar datang. Bila tgk abang dia camtu terus minta tukar pergi hsptl private....

.....bersambung.....