Showing posts with label surprise. Show all posts
Showing posts with label surprise. Show all posts

Thursday, February 6, 2014

Jalan-jalan ke Pahang (ii)

Kami bermalam di Rumah Tamu Impian 1 malam je. Pagi tu sebelum check out kami potong kek birthday mak dulu. Happy birthday mak! Sayang mak selamanya

Masa mula-mula plan nak g Pahang ni tak teringat pun birthday mak. ye la plan bukan main lama lagi. Dari tahun lepas. Tu pun bulan 12. cam lama sangat nak sebut-sebut tahun lepas kan...Pastu tengok-tengokk tarikh eh..eh...kena plak ngan besday mak. cantik la tu. So saya pun memulakan planning muahahahaha (eh ni plan baik xmo gelak jahat-jahat)

Plan punya plan maka jadi la jalan-jalan Bukit Tinggi. Dah kitorang stay kat Bentong so ke Bukit Tinggi je la. Nak ke Genting tak syok plak sebab bawa baby ngan mak kan. Nak santai santai jer. 

Nak masuk ke Colmar Tropicale tu dikenakan bayaran masuk sebanyak RM12 untuk dewasa dan RM8 untuk kanak-kanak. Waktu kitorang pergi tu CNY kan so ramai la. Cuaca pun tak berapa nak sejuk sangat. Kami sampai atas tu pun dalam pukul 12 t.hari. Lepak-lepak depan. Tak de apa aktiviti pun just ambik-ambik gambar kat bangunan-bangunan tu jer. Feeling-feeling kat ober c la...Bayaran ni termasuk la Colmar Tropicale, Japanese Village & Botanic Garden. 

Makanan kat sini agak mahal yer. So kami memang dari awal lagi nak membawa bekal untuk dimakan kat atas sana. Ala bawa sandwic yang bekpes pagi tu je ngan jajan-jajan jer. Dah jalan-jalan tu mesti la lapar kan. Tapi kalau keadaan poket korang memang tebal so xde masalah la nak makan-makan kat sana kan. Sesekali apa salahnya. Cam kitorang memang dah niat nak bawa bekal (ecececece  cover nampak hahahaha)

Aduh cam malas plak nak taip. Layan gambar jer la yer...

Mak & cucu barunya Amani
Auni plak yang lebih-lebih
Auni jeles mummy duk sebelah ayah
Auni muka penat
Excited kanmain
Dengan nenek juga
Duck tu plak yang lebih-lebih...Auni time ni dah kelaparan
Nanti minta ngan ayah yer
Budak yang tak takut pun ngan angsa tu

Dah malas nak letak caption. Semoga mak berpuas hati dengan cuti-cuti ni.Mak tak tahu pun kitorang nak bawa mak jalan-jalan. Surprise katanya. Kebetulan mak pun free so ok la kan. Lepas ni tak tahu bila lagi nak jalan-jalan camni. time tu mesti Auni dah pandai jalan. Tak la penat sangat nak mendukung dia. baru la best kan...

Tuesday, January 15, 2013

"Kenapa membazir...."








Ha tu la ayat yg kuar dari En suami bila dapat surprised cupcakes ngan munger yg saya delivery ke opis dia. Tergelak bila dengar dia cerita balik keje pg td. Klaka la plak. Ye la selalunya org g opis dia untuk anta barang yg nk kurier. Tak dapat nk bayangkan camne la muka dia time tu...

Ni bukan membazir sayang. Ni tanda ingatan yang tulus ikhlas dari saya buat suami dia yang tersayang. Thanks la K.Meen sebab dh bertungkus lumus nk siapkan kek saya ngan anto ke opis en suami lagi. Itu jer yg mampu saya buat untuk birthday En Suami tahun ni..semoga menjadi ingatan yang kekal dalam hati awak. Semoga awak terus ceria & menjadi suami & ayah yang baik untuk kami sekeluarga...

Sempat gak dia bw balik 5 ketul cc tu. Yg lain dah selamat dalam perut opismate dia. Biasa la kalau dh opis semuanya lelaki pantang nmpk mknn laju jer...En suami kata kalau bunga tu leh makan ngan bunga-bunga tu sekali dorang sebat. Lawak betul la dorang ni hehehehe....

Thursday, December 2, 2010

Hopefully jadi...

Cuti dah lulus.....yeha..............dh lama plan nk bw mk ngan abah bercuti. Mak pun dh bagi hint2..apa plak asyik sebut2 jer nak g tempat tu la. Bestnya kalo dapat wat kat situ...Ok2...Mak abah anakmu ini dah dapat cuti. Nanti kita pergi bersama-sama yer...

Dari mula cuti sekolah lagi mak dah bagi hint2 ni. So anak-anak tak kan tak paham lagi. So kitorang pun memulakan plan. Survey sana survey sini. Cadangan satu...cadangan dua...call sana call sini...sms sume org...Alhamdulillahh destinasi dah dipilih. Penginapan pun dah booking. Tunggu masa je ni. Tak sabar rasanya. Harap-harap percutian keluarga ni menjadi. Insya Allah kami akan pergi dengan 2 buah kereta.

Cuma mak ngan abah jer tak tau lagi. Surprise untuk mereka. X sabar rasanya...tempat tunggu dulu yer...nnti dh pergi kita upload gambar yer...surprise gak la tuk korang....


Sunday, May 10, 2009

Bunga Vs CC

Alakah seronoknyer kalo tetiba dpt delivery cenggini kan.???Ni alkisahnyer ada la 1 mggu tu aku xtau la pasal apa 'budak tu' tetiba jer nk marah2. Lain mcm plak marahnyer.Aku plak kecik ati la la kan. Siap nangis2 lagi. Yer la aku tanya elok2 kena marah plak. Apa hal?!
Ni kiranya nk pujuk la tu. I like!!!!Aku rembat jer apa org nk bagi...hehehe. Emosi kacau betul time tu...Orang lain pun keje gak kan...masing2 pun blh tension ngan keje. nk wat camne kan dh namanya keje...
Tapi dia dh minta maaf la..nnti lain kali bg kek lagi yer....Tp kek ni manis sgt la. G oder ngan K.Meen yer...nnti sy bg alamat..hikhikhik...












Friday, April 10, 2009

Senyum sampai telinga...


Tetiba ari ni dpt cc dr kwn2...


Comey sgt, thanks yer kawan2


Walaupun dh lepas tp ingatan ini akan dikenang sampai bila2..

Terharu, rasa cm nk nangis plak ish....



TQVM LiZa....
mmmuuuaaahhh....

Monday, February 16, 2009

Yeah...yeah!!!!!!!!


Yuhu...apasal arini cam hepi semacam jer...

sebab......tara....


Arini tetiba jer dpt bunga...


Ha...cam x caya kan???


Bunga tu x kembang lagi, may be esok kot...supaya nmpak kesegarannya...bunga tu bunga lili... x sabar rasanya nk tggu esok...tp esok keje ptg. kalo dia kembang waktu pagi camne???mesti org lain dulu tgk...nk bw balik camne nk bw plk???ish biar jer la kat opis...