Monday, April 26, 2010

Niat yg suci tapi............

Assalammualaikum.....

X jawab dosa...leh ke main paksa2 untuk jawab salam...ni bukan apa teringat zaman skolah2 dulu. kalo balik skolah jer mesti kena kacau ngan budak2 yg lepak kat tepi simpang jalan. Dorang xtau ke aku penat2 kayuh beskal lek skolah. Pagi petang skolah tau! Aku kan pelajar yg cemerlang gemilang dan terbilang. mana penah ponteng2 skolah ni. Sakit demam camne pun aku gagahkan jua kakiku mengayuh beskal ke skolah (perrrrhhhhggggg....bajet pelajar & anak yg baik la ni kononnnnnnnnnn)

Eh sebenarnya nk citer pasal benda lain...tetiba citer kena ngorat masa skolah ooopppssss...... xde harini kan aku kena g BJ. Patutnyer ari rabu aku ke sana kan...tp ni semua disebabkan APA maka isnin pagi2 yg sgt malas untuk memulakan kerja maka terpaksalah aku merajinkan diriku untuk bgn awal. Biasa 7.30 mandi ni kul 6 aku dah mandi. Ye la duk bujang kena la tggu turn masuk bilik air kan...so kalo aku ke Bj mmg la kena bgn awal2 sbb xmo kacau turn org lain. Harini kuar awal sikit sebb nk isi minyak WSL...Sampai ESSo aku tggu la sorang mamat ni isi minyak kat moto dia. Sajer aku Q depan dia sbb isi minyak moto kan sekejap jer...tiba2 pas mamat tu kuar dr petak pump tu blh plak ada sorang pakcik ni selamber jer masuk kat petak tu. Bukan dia xnmpak aku nk pusing stereng kete nk gerak...& pump sebelah tu cuma moto jer. Yg dia sibuk2 nk potong Q aku pesal?????????? Seb bek pakcik kalo x mmg kat situ gak aku sound dia. Perasaan hormat aku masih ada lagi.

So aku pun gerak la ke pump depan tggu sorang abg ni isi minyak kete dia. Pas aku byr kat kaunter aku angkat la nozel & tekan la minyak tu. Tekan punya tekan aik????pesal x kuar minyak pun. Aku tekan lagi kot2 minyak tu lmbt kuar...Ada la 5minit kut tp still minyak x kuar gak. Pehal????????????Adoi dah la kau nk jalan jauh (cam jauh sgt jer...) mcm2 plak nk jadi pg2 ni...g la tanya kat kaunter balik...erm bukan salah dorang pun benda nk jadi camtu. Sistem dorang hang kot pg2 camtu. kena plak kat aku. Tapi aku kan baik xde la aku marah2 kat drang tu...

Arini lori byk plak kat jalan, So arini agak lmbt sampai BJ. 8.30 baru sampai. Kete dh bderet2 depan opis. Panel APA dh ada yg sampai. Bos pun PA dia kata 7.50 dh sampai opis. Orang nk dtg tpt kita kena la tnjk atitut yg baik kan kat tetamu. tapi nk wat camne kalo dh jadi kes cam aku ni...Aku bukannyer sengaja, niat aku suci murni ooo nk dtg awal...

Tu jer sbnrnyer nk citer...hehheehehe...


No comments: