Saturday, April 24, 2010

Danau Anggerik

Korang tau Danau Anggerik ni kat mana??? Dah lama aku usha tempat ni cuma xtau la nape rasa cam ssh jer nk pegi tpt ni. Actually dekat jer tp xtau la bila lalu depan Danau Anggerik ni jer cam ada sesuatu yg menghalang untuk aku sampai ke sana...

Danau Anggerik ni sebenarnya tempat makan. Aku pegi time balik keje. Mmg seharian x makan kat opis. Perut pun dh xtau lagu apa yg berbunyi, slih berganti. Dan akhirnyer berjaya gak kitorang sampai kat tpt ni.

Muka yang agak sememeh...abaikan yer kwn2. Besa la seharian penat bekerja (cewah cam dia sorang byk keje) Mmg pun....ni x tipu yer. Mmg time ni keje byyyyykkkkk sgt kat opis (tp bukan keje aku ler...hehehehe...jgn marah yer....)

Actually tpt ni kolam pancing. so sapa2 yg first time dtg sini mmg x perasan la ada kedai mkn yg best kat dlm tu..Aku pun time ni rasa cuak gak la first time try tpt ni dah tu kitorang pegi dlm 6.30 ptg. Dalam hati cam eh betul ke ada kedai mkn...nape x nmpk org pun. Orang mancing ada la. Tapi paking mmg dh separuh penuh la...kompius gak aku. Gambel jer la masuk...

Sekali dh masuk tu dia meja kat luar hampir penuh...tp masih ada meja2 yg belum dibuka. Kat dalam pun dh ada customer..Cam cantik jer pemandangan kat tepi kolam ikan ni...

Pepehal kita order dulu yer...ambik gambar air pun tetap nk ada background kolam. Ni feeling kat tepi pantai la ni.,sambil menghirup udara segar dan bunyi hempasan ombak perrrggghhh...layan beb hikhikhik (berangan sat noooo...)

Sekali teruja ngan ice blended dia plak...besa la kan perut tengah kosong cam2 la yg dia rasa nk sumbat...tp xpa air je kan...

Ni mknn lom sampai lagi. Ayaq dh tinggai separuh. Sat gi mknn sampai perut dh kenyang ayaq.


Try mkn hidang...1st trial ni kena la try yg best2 sikit. kasi tgk sikit ok ke x...Udang celup tepung dia ok....blh diterima

Haa....ni tomyam merah yer puan2...yg specialnyer dlm tomyam mtu dia campur ngan ikan. TAk tau la plak ikan apa yg dorang bubuh dlm ni..Aku telan jer...

Kailan ikan masin. Tekak aku rasa sedap lagi kat Andaman...Bukan x sedap. Sedap tapi aku suka lagi yg kat Andaman tu...


Alamak....sekali aku lupa rotate la gambar ni. tapi xpe masih boleh diguna pakai. X menjejaskan rasa wakakaka...yang ni kerabu campur.

Siakap masak pedas. Selalu kalo makan2 pun aku oder yg masak pedas2 jer...kalo stim tu lama2 mual plak tekak aku. Ye la bila perut dh penuh ssh sikit la nk masuk kan????

Ni la antara menu yg kitorang order hari tu. Tetap ada latar belakang air tu yer...Sambil makan sambil menikmati udara petang (citttt...feeling tepi pantai lagi)

Aku suka hiasan bunga ni. Cam comel jer kan...kalo camni ni punya presentation ditambah ngan kesedapan maskannya harus la kitorang dtg lagi wei...tp xleh la hari2 yer...Ni bunga ni nk mkn pun sayang.

Lagi gambar yg tidak di rotate....harap dapat dimaafkan yer...time ni kepala dah ting tong tapi ada hati nk update gak....

Sokojap sajo surut...makan disaat perut sgt lapar adalah sgt nikmat yer kawan2....

Licinnnnnnnnnnnn......ish2...anak sapa la kelaparan sgt ni. Buruk tol perangai sorang2.

Actually kitorang nk order kerang rebus, sekali adik yg ambik order tu kata "nk order lagi ke kak byk dah ni".... kot yer pun dik cover2 la sikit. jgn la menampakkan yg kitorang ni mkn byk...ish tapi suka hati kitorang la nk order sikit ke byk. Bukan korang yg byr kan????kitorang mkn kitorang byr la...ingat kitorang x mampu ke????(tu sume ayat dlm hati je la...) tapi betul apa...xkan ko xnk kayakan bos ko. Kalo bos ko kaya leh la ko dpt bonus lebih tahun ni. lain la kalo bos ko tu kedekut cam haji bakhil...
lampu pun dah siap pasang. Meja sebelah pun dh 2 kali tukar org...dh tu x reti2 nk balik (ni pun ayat dlm hati jer la...)eh suka hati aku la nk duduk sampai mlm ke sampai pagi ke kitorang byr tau! (lagi sekali ayat dlm hati ada taman) wakakaka...

Yela2....nk blk dah....bil please (eh yg ni tipu yer...kitorang g byr kat kaunter) Lagipun dh masuk waktu maghrib. x elok anak dara maghrib2 kat luar umah. tepi kolam plak tu...(bajet sopan+ayu+sopan santun la tu wink...wink...wink...)

Secara keseluruhannyer sgt berpuas hati (sbb perut kenyang hikhikhik). Aku rasa dorang ada menyediakan servis memasak ikan yg kita pancing disitu. Aku lupa plak nk tanya. Sebab aku xde la minat mancing..so aku just makan disitu saja...Oh ya lupa nk bgtau lokasi Danau Anggerik ni. Tempatnyer di seksyen 24 Shah Alam.

No comments: