Thursday, July 5, 2012

Minumlah air setiap hari

Lately ni saya sangat susah untuk minum air kosong (not good kan???). Kesannyer kulit kaki saya merekah, muka saya saya kering, tangan saya mengelupas. Dah bila tumit kaki saya merekah bila jalan atas simen jer kaki saya sakit-sakit (ngengada kan...) 

Kalau dulu kat opis satu botol air 1000ml tu senang-senang jer saya boleh habiskan. Siap sebelum lunch tu saya leh refill lagi. Paling kurang pun 1.5liter air saya minum kat opis. Sekarang nak habiskan 1 botol tu rasa cam azab sangat. dulu kan main lagi siap ada tagline lagi "minum untuk kecantikkan" hahaha...tapi tak kcantik gak kan. Tapi memang betul pun kan. Kalau kita minum air kosong banyak-banyak kita kerap buang air kan. So segala toksin-toksin dalam badan kita pun turut terkeluar. Dah la nak kuar peluh susah. Ate....kerojenyer duduk aje depan pc, mana nak berpeluh. Udah ayor pun minum sikit jer. Makan plak tak henggat! mana la segala lemak-lemak, racun-racun dalam badan tu nak ilang...( wah membebel untuk diri sendiri ;-) )

Tak tahu la puncanya kenapa saya dah kurang minum air kosong ni. Kat rumah lagi la kurang. Dulu tiap-tiap malam leh refill air dalam bekas air sebelah katil (saya sangat malas bangun malam-malam untuk pergi dapur) Sebab tu saya akan bawa 1 bekas air dalam bilik. Itupun tak habis. Kadang-kadang 2 3 hari masih berbaki separuh. Sangat tidak baik kan????

Air kencing pun kotor (eeee geli hahhahaha...) bukan la kotor cam air longkang tu. Dia ada kaler kuning-kuning jernih camtu kan. Lagi-lagi kalau kita minum minuman manis. (eh jap nk minum jap yer... yo yo oooo jer kan) tapi kalau minum air kosong banyak-banyak air kencing pun jernih jer hehehe

 Meh nak share kebaikan minum air kosong ni:
1. Melancarkan sistem pencernaan
2. Air alkali membantu melambatkan tumbuhnya zat-zat penyebab kanser
3.Perawatan kecantikkan (saya setuju!!!!)
4. Untuk kesuburan
5.Menyihatkan jantung
6. Sebagai ubat stroke
7.Efek Relaksasi
8. Menguruskan badan (dh tak payah susah-susah pergi london kan hehehehe)
9. Tubuh lebih segar
10. Penyeimbang tubuh 
Nak tahu lebih info sila g sini yer

Banyak lagi kebaikkan air kosong ni korang leh cari sendiri la yer...
Sumber: Pakcik Google ler

2 comments:

fateem fatima said...

ko nehh da kenapa cik n cte kaler air kencing ittew..xmo..xmo..haahahaa!!

L.E.E.Z.D.Z.A said...

eeeeeeeeee geliiiiiiiii hahahaha