Wednesday, August 29, 2012

Cerita Raya Saya


Baru hegeh-hegeh nak ucap selamat hari raya. Ni dah raya keberapa ha? tak kisah la kan. Camne raya korang. Raya saya????

Sepatutnya raya tahun ni leh happy-happy kan (bukan la tak happy) tapi disebabkan saya masih dalam keadaan mabuk-mabuk apapuntakboleh.....

Malam raya gosok baju sekali baru perasan tudung takde. baru nak bajet-bajet comel ngan en suami sekali hambik kau tudung takde. jenuh la saya korek-korek almari cari tudung-tudung lama pun tak ada huhuhu...tanya adik-adik pun tak sorang pun ada tudung yang leh mecing ngan baju saya yang sangat cantik itu. hahahhahahaha.....tahun ni memang langsung tak soping raya. nasib baik baju raya dah siap sebelum puasa lagi kalau tak memang baju pun takde huhuhu....akhirnya dpt gk la tudung walaupun kalau tgk ngan mata kasar sure org kata sy buta warna hahaha....

saya rasa tahun ni mmg raya saya x best sgt. dr puasa sampai la skrg ni. xde lgsg mood raya. dh la sy tak boleh masak. sian mk sy msk sorang-sorang. nk wat keje pun x larat. kul 12 t.hari br g cari brg untuk masak raya. selalu tu sehari sblm raya pas subuh dah ke market cari barang-barang basah. pastu br hegeh-hegeh nk anyam ketupat. gagahkan jua dpt la 50 biji. teringat arwah abah, camne pun abah tetap nk ketupat anyam sendiri untuk raya. dan saya akan pastikan tiap-tiap tahun saya buat ketupat.

mlm raya blk mah mk mertua jap, sambil ambik kesempatan cari apa-apa yg tak ada lg. sekali tesco pun jem, tak kuasa la nk redah jem tu. ambik keputusan blk terus ke rumah sekali terpandang satu kedai ni. masuk-masuk jer mmg dpt la apa yg dcari. masa tu dh kul 10.30 pun. elok nk masuk kereta jer terpandang plk kedai baju. apa lg usha la dulu hehehe....maka dpt la sehelai jubah untuk mk. mula2 cam sedih gk sbb mmg tk beli pape pun untuk mk tp alhamdulillah rezeki mk ada lgi rupanya. pg tu mk pakai jubah yg saya beli. happy sgt!!!!

pg raya pas salam-salam (syahdu jer salam en suami ecehhhh...) kami ke kubur abah & anak ros. pastu terus ke umah nenek & pakcik makcik. T.hari beraya plk ngan keluarga mertua. tahun ni mmg x beraya sgt, skip gk umah pkcik2 sbb memang dah tak larat. bila dah mabuk tu rasa nk baring jer taknak buat apa-apa dah... raya korang mesti meriah kan????


2 comments:

fateem fatima said...

~xnk tau rayaaa iolss???of courselaaa meriahh uollszzz!!iolsszz melantak nasi kandaq wat gemokkan badannnnnnnnnn...-_-"

L.E.E.Z.D.Z.A said...

xmo la cik senah oiiii kang teringin ko gk yg susah nk kena bw aku g mkn nasi kandaq