Thursday, August 9, 2012

Suka & Tak Suka

Sepanjang hamil mesti ada benda-benda yang kita suka dan tak suka kan. Apa yang saya tak suka:

1.Masuk bilik air
2.Masuk bilik

Kenapa saya tak suka 2 tempat ni? Sebab saya alah kepada bau wangi-wangi. Perfume, bedak, sabun mandi, sabun basuh, softland apa-apa yang wangi la. Mandi pun sabun sikit-sikit jer. Paling bercinta kalau nak cuci muka. Rasa cam tak nak cuci muka jer. Basuh baju pun dah tak letak softland. Letak sabun basuh sikit-sikit jer. Lepas en suami mandi jer mesti saya tutup hidung. Siap bagi warning kat en suami lagi, selagi saya tak pakai perfume maka en suami pun tak boleh pakai hahahahaha. Rasa kejam plak kan. Dan sekarang muka saya sangat la selemoih hahahaha...

Apa yang saya suka plak? Paling-paling suka bau masakan. Terus perut rasa lapar. bau ikan goreng pun sedap. Balik keje jer mesti mak mertua tengah masak. Time-time tu gak rasa nak buka puasa hahahaha... Selera makan sekarang ni alhamdulillah takde la melampau sangat. Asal boleh isi perut jer. Cuma sahur memang tak boleh nak telan apa-apa makan langsung. Ada sekali tu minum susu pun muntah. Terus lepas tu tak minum dah....sian baby kan. nanti pas raya mummy try minum lagi yer sayang. Oh ya satu lagi saya tak boleh nak makan ayam. Tengok pun kadang-kadang geli. Kalau ikan ok jer. Elok gak kan makan ikan banyak sumber protien. Kurma pun saya dah rasa geli nak makan. Tengok jer dah kembang tekak. Kalau dulu memang kena ada stock kurma kat opis sebagai kudapan. Nanti mummmy kena try makan gak sebagai sumber tenaga & untuk perkembangan otak baby....

Yang lain setakat ni tak de lagi. Teringin nak makan apa yer???


5 comments:

fateem fatima said...

sama arrr!aku dulu xleh bau sunsilk cm busuk je bau dia...bau makanan pun xleh...APTB!ko oklaaa lalu gak nk mkn..xpe tgu 5 bulan mst sume ok..dun wori!ngehngeh...

L.E.E.Z.D.Z.A said...

adoi lama kot 5 bln tu....dh x larat la. skrg ni dh x blh masak plak. tension tol!

fateem fatima said...

standby mkn kurma byk2 cik n...jgn jadi aku...HB rendah....nt effect anak kena jaundis....(beli kurma byk2!)

L.E.E.Z.D.Z.A said...

la ni kurma pun aku tak lalu. sblm prgnt mmg tu la mknn aku. susu pun dh x suka. tgk la pas hilangg sume loya2 & muntah2 ni kena mkn blk kurma ngan susu ni...

fateem fatima said...

buat jus kurma..huhu...ms aku pgnant susah gler nk dpt kurma...papepun hrp2 ko ok2 je cik N:)