Saturday, June 14, 2014

Selamat pagi Sabtu

Hari ni saya kerja. Dah lama rasanya x kerja hari Sabtu. Malam ni mak mertua ngan pakcik saya ada buat kenduri tahlil. Malangnya saya tak dapat cari pengganti. Rasa bersalah gak dengan mak mertua. Ye la balik nanti pun dah petang. Pastu nak ambik kuih lg kat umah mak.

Cik Auni saya letak rumah ibu. Kalau tak mak mertua x boleh buat kerja. Nak letak rumah mak, mak pun nak rewang rumah pakcik. Nak bawa dia g kerja ekon plak problem. Dengan cuaca panas ni boleh membuatkan bukan saya Cik Auni dengan mummy dia sekali mengamuk nanti. Mujur la ada sepupu. Harap Cik Auni ok.

Plan asal mak mertua nak buat kat masjid je. Senang. Entah macam mana boleh tukar plan plak nak buat kat rumah. Agak penat jugak la kalau masak sendiri. Mak mertua decide tempah nasi ambeng je. Masak untuk makan famili jer. Keluarga belah suami mmg ramai. Anak buah saja dah 20 orang. Tapi untuk kenduri ni takde la semua balik. Itu pun jenuh gak la nak masak.

Selali bab masak ni k.ngah ngan k.lang la chefnya. Tapi k.lang baru je keluar hospital. Nampaknya k.ngah ngan mak j la yg masak untuk hari ni. Yang lain slalunya sampai lambat..

K la nak wat keje dulu

posted from Bloggeroid

No comments: