Friday, May 7, 2010

Berjaya mengepau!


Alkisah....masa on the way balik dari pekan tg karang aritu, besala aku kan anak yg baik blk kg je mesti bw mak aku g tg karang beli2 barang, jalan2 cuci mata, soping2 (wink wink wink) kat tepi jalan tu petang2 mesti ada org jual ikan. So aku pun ternampak byk plak ketam kat setiap jalan tu...

Ketam tu plak cam melambai2 je kat aku, "marilah beli aku mari la..." hahaha tipu tol kan. kalo ketam tu leh lambai2 sambil bkata2 camtu tobat aku x mkn ketam dah hahaha...

Aku pun dengan menggunakan kuasa veto aku sebagai kakak telah memujuk rayu adik aku untuk membeli ketam. hehehe apasalahnyer kan kakak pau adik sesekali. Asyik kakak jer yg kena pau....

Dan akhirnya dapat gak la makan ketam p dh tentula aku yg kena masak. Jarang2 aku masak ketam bercili ni. Selalu tu masak lemak cili padi ngan sup jer. Ni saje la nk try ketam bercili plak. So malam tu meratah ketam je la...

No comments: