Saturday, October 13, 2012

Sabtu, cuti, hujan.....

Salam pagi sabtu...eh2 dh tengahari la hehehehe...sapa2 yg bercuti selamat bercuti yer. Pepagi lagi dah ujan. Memang terbaik la untuk sambung tido bagi mereka2 yang sedang bercuti. Kepada mereka yang kerja jangan malas2 tau!

Cuti2 ni nak buat apa yer...bangun xde la lewat sangat walaupun hari ujan...baiknyer saya!...misi mengemas bilik yang macam tongkang pecah. Mak mertua masuk pun dia jeling jer sebab tak sanggup tengok bilik anak dia. Menantu yang sangat baik kan???? hehehe...

Tengah best2 kemas bilik mak mertua panggil suh masakkan bihun goreng. Niat nak masak untuk tengahari terus. Dah mak mertua teringin makan bihun goreng masakan saya, maka saya pun tak sanggup nak hampakan perasaan mak mertua saya. Ni 1st time tau masak bihun goreng kat mah mertua. Seb baik saya ngan mak mertua jer yang ada. Tak de la sapa2 nak gelakkan saya nanti. Actually memang saya tak suka masak bihun goreng. Saya tak reti sebenarnya. Takut bihun tu tak masak atau jadi lembik. Risau gak. Bahan2 semua mak mertua saya dah sediakan. Tinggal saya masak jer....terbaik la mak mertua saya. Saya ngan debornyaer memulakan langkah menuju kedapur. Masa yang diberikan adalah 30 minit(ada tak ala2 masterchef hehehehe). Dengan bismillah dan selawat semua maka saya pun memulakan la tumisan saya. Tak tahu la memenuhi citarasa mak mertua saya atau tak...pada tekak saya ok jer. Alhamdulillah jadi elok jer. Lupa plak nk snap gambar hehehe...

Maka itulah breakfast merangkap lunch kami. Hujan masih turun jap lagi nak balik umah mak plak...selamat ujung minggu!!!!



No comments: