Tuesday, November 6, 2012

Kembali bersusu....






Kembali minum susu Anmum Materna ni setelah beberapa bulan meninggalkannya. Saya minum susu ni sebelum pregnant lagi. Ada la terbaca kat blog sapa tah tentang kebaikkan susu ni. Bukan saja untuk ibu-ibu mengandung tetapi bagi bakal-bakal ibu juga. Sebab dia mengandungi folid acid yang diperlukan untuk baby & ibu. Maaf la kalau saya salah...

Kenapa saya minum susu ni??? Lepas kawen memang saya terus minum susu Anmum ni. En suami pun pelik gak sebab saya tak pregnant lagi tapi dah minum susu ibu mengandung. Bila saya terangkan baru la dia ok. Saya memang nak baby cepat-cepat...ye la umur pun dh masuk 30 kalau lambat banyak risiko plak nanti. Memang kalau boleh nak bunting pelamin hehehehe (gatal!) En suami pun nak baby awal, tapi kita kan merancang selebihnya Allah yang tentukan. Memang la kita merancang kan tapi biarlah dengan usaha yang bersungguh-sungguh...

Period saya tiap-tiap bulan memang ok, xde masalah. So bila tiap-tiap bulan cik P datang bertandang memang agak frust. En suami plak asyik tanya je bila cik P datang. Lewat sehari dua jer dia dah suh wat pregnant test. Tapi saya tetap minum susu Anmum ni setiap pagi & malam. Memang sebelum ni takde masalah langsung minum susu tepung ni. Saya suka jer. Masa sekolah-sekolah dulu ada gak minum susu nespray. Arwah abah pun suka susu nespray ni.

Masuk bulan ke-4 period saya lewat seminggu. Saya tunggu lagi. Tapi en suami dah desak2 suh p cek. nak sedapkan hati dia saya pun g la watson's beli alat upt tu. Dan2 malam tu suh cek gak. Saya kata lebih elok buat awal pagi sebab hasilnya lagi berkesan. Alhamdullillah hasilnya positif. Saya bagitau en suami saya nk g cek kat klinik gak. Biar doktor yang sahkan, dia pun setuju.

Bila dah dapat tau saya pregnant lagi la saya excited minum susu Anmum ni. Tapi bila saya dapat morning sickness nak2 plak bulan puasa memang saya tak minum langsung susu. Morning sickness saya agak teruk. Langsung tak boleh makan masa sahur. Jadi saya try minum susu Anmum ni. Sekali elok jer habis waktu imsak habis keluar balik susu tu. Saya rasa dh macam minum susu basi la plak. Sejak tu memang langsung tak sentuk susu. Tengok susu tu pun dah kembang tekak2...Saya tau susu Anmum nii banyak nutrisi yang diperlukan untuk baby. Mak mertua saya dah banyak kali gak tegur susu minum susu. Saya jer rasa tekak ni masih tak boleh terima...

Alhamdulillah masuk 5bulan ni saya try semalam ok plak. Sian baby mummy kan. Lepas ni mummy akan selalu minum susu untuk baby yer...baby mummy dah pandai rasa kan...mummy akan makan makanan yangberkhasiat supaya baby sentiasa sihat...mummy sayang baby...

No comments: