Thursday, September 17, 2015

Muntah-muntah (ii)

Last week kakak yang muntah-muntah. Malam tadi adik plak. Punca???? Saya rasa sebab pisang.,.. Yer pisang...adik dah 7bulan setengah. Dia dah makn solid food. Memang sekarang ni masih dalam try & error. Setakat ni yang dah lulus carrot. Dan ini jugaklah feberet dia. Kurma pun dh ok. 

Accually saya pernah bagi dia pisang sebelum ni. Cuma saya bagi dalam kuantiti yang sikit. Saya just masukkan dalam food feeder dia jer. So dia makan pun sikit-sikit jer... 

Petang sebelum tu saya terlupa bawak bubur nasi dia. So just try nak bagi dia puri je. So saya teringat hari tu pernah bagi dia makan pisang so ok la kan. Tak sangka plak bila banyak-banyak jadi angi plak. 

Start dari pukul 10 malam sampai la 11.30 malam. Menyusu je muntah. At 1st tu saya ingatkan dia terlebih menyus. Sebab adik kalau nak tidur memang nak ngempeng so maybe la dia terlebih menyusu. Pastu muntah dan terus muntah. Lepas menyusu je muntah. Ada la 7 8 kali gak la. Selama sejam setengah tu.Bagi air suam pun dia muntahkan balik. Kesian betul kat adik.

Dah la dia mengantuk tapi tak boleh nk tidur. Kesian sangat. Tapi alhamdulillah 11.30 camtu baru la dia betul-betul tidur. Lega rasanya...ada jugak la dengar dia kentut-kentut. Dia pun takde la meragam ke hapa. Cuma bila saya tak bagi dia menyusu dia marah la sebab memang itulah cara dia nk tidur malam. Syukur sepanjang kat office tak de plak En Suami call kata adik muntah lagi. Dia pun tidur lena. Bangun menyusu pun macam biasa dahh takde muntah lagi. So mummy kena alert la lepas ni. No more pisang buat masa terdekat ni....

No comments: