Monday, September 14, 2015

Muntah-muntah

EL last week sebab cik Auni muntah-muntah. 1st time dia muntah-muntah camni. Dia mengadu sakit perut. Ingatkan dia main-main je. Tak lama lepas tu dia muntah. Tak tahu la kat mana punca dia boleh muntah tu.


Ni kali kedua dia muntah. 1st tu masa dia lepas dia bangun tido menyusu dalam setengah jam camtu. Dah mandi elok dah pakai baju bagi dia baring sambil-sambil saya bersiap nak pergi kerja dia kata sakit perut lagi. Pastu terus muntah. Maka saya pun terus wasap opis kata saya el sebab anak tak sihat. Masa ni pun dah pukul 8. Ingatkan kalau xde pape memng saya akan lamabt ke opis. Sekali dia muntah lagi memang x la nak pergi opis kan. 

Mandikan dia sekali lagi...pastu dia melepek kat badan saya. Makan pun tak nak. last-last tertidur kat dada saya. Kesian plak dia. Dah bangun tu paksa jugak dia makan tapi tetap tak nak gak. Bagi dia susu. Setengah jam lepas tu muntah lagi. Terus pergi klinik.

Alhamdulillah sebelum pergi klinik tu nak jugak dia makan roti ngan nutella. Ada la jugak tenaga. Sampai klinik xde patient. Maybe sebab 12.30 t.hari kot. Kalau pagi mesti ramai. Doktor check perut takde pape. Cuma angin je. Alhamdulillah takde yang merisaukan. Doktor just bagi ubat angin & ubat sembelit je sebab dokttor tanya dah buang air besar ke belum. Cik Auni kan memang ada masalah buang air besar. Tapi dua-dua ubat tu saya tak bagi pun sebab lepas tu dia ok je. Esok tu dia membuang pun ok je. Saje je kan dia nk datang melawat ke klimik. Nasib la guna panel jer...


No comments: