Showing posts with label Abang. Show all posts
Showing posts with label Abang. Show all posts

Wednesday, January 16, 2013

20.12.2012

Patutnya entri ni dipublish tahun lepas, tapi biasala kan...mak hencek sibut plus ngan kembali mabuk-mabuk kan. APT.....tarikh yang cantik sekali kan. Tarikh yang penuh dengan memori (bg yg berkenaan saja la...)

Actually apa yg ada dengan tarikh ni???? ha....meh nk cerita sikit. Tarikh ni sebenarnya adalah tarikh lahir abang saya. 20 Dec...kena plak tahun 2012 so tarikh ni jadi cantik la kan tahun lepas. Dan yang lebih cantiknya ialah tarikh tersebut telah terpahat satu lagi peristiwa dalam hidup abang saya dimana tarikh tersebut dia telah sah bergelar seorang suami. Perancangann awal tarikh nikah dia nak ikut besday isteri dia. Tarikh pun cantik gak. 12.12.2012 tapi disebabkan ada beberapa masalah yang tak dapat dielakkan maka mereka sebulat suara memilih tarikh lahir abang untuk akad nikah mereka.Majlis bersanding dibuat pada 23 Dec 2012 disebelah perempuan. Sebelah lelaki hanya doa selamat jer memandangkan jarak yang rumah pengantin perempuan hanya sekangkang kera jer. Berarak pun dari rumah jer...Senang tak gaduh nk balik raya kan????

So kita layan gambar yer....
Barang batal air sembahyang iaitu rantai tangan


Mas kawen....bunga mas kata ko

Perut dh cam 9 bulan jer

Kena kontrol ayu ni...

Ok sekali lafaz jer

Pesal pengantin pompuan cam sedih jer...realitinya ok jer hikhikhik

Kena ikut cakap suami dh pasni...



Mak kedua-dua mempelai


Mohon restu

Malam berinai

Ni pehal pic ni blh turun kat bawah plak ni...dh carca merba jadinya




tak tahu nk letak caption apa untuk pic ni

Rombongan dh sampai. Jalan kaki jer dr umah. mak buyung special sikit mana blh jln kaki kan basah ketiak bau asem....







Pic ni cun sebab perut tak nampak besoo sangat hikhikhik
 
Hakim the gud boy!

Pengantin baru lagi ni....

Suka menyibuk tau budak ni...(oppsss bukan budak lagi dah...)

Hakim kenapa tak mao senyum...panas yer...


Makan time...suka sebab sume makanan dorang tala kat saya dulu hehehehe bahagia sungguh rasanya

Posing-posing time



Budak bawah tu mmg nak kena



Saya yg dh tembam bam bam bam....


Thursday, June 14, 2012

Ingin memetik bunga ditaman untuk abang saya

Rumah saya memang tak banyak pokok bunga. Kalau ada pun pokok-pokok hiasan yang berdaun hijau jer. Yang bunga-bunga memang tak ada. Arwah abah suka tanam pokok buah-buahan jer. Katanya tanam pokok bunga tak ada hasil. Kalau pokok buah-buhan ni boleh gak makan hasilnya bila dah berbuah nanti. Dulu memang mak ada tanam pokok-pokok bunga macam pokok bunga kertas, dan ada lagi la 2 3 jenis yang saya tak tahu jenis pokok tu. Cuma mak tak de masa nak menjaganya so dia lebih suka tanam pokok yang tak berbunga. Senang nak jaga...

So....dah kat rumah tak de bungakan....abang saya plak nk jugak bunga maka kami terpaksalah pergi mencari bunga ditaman orang lain. Cuba la risik-risk kot-kot la bunga tersebut dah ada orang tempah ke hapa kan.... Cerita selanjutnya kita tengok gambar je la yer....


Buah

Inner Shine

Kasut

Sireh Junjung

Jam

Telekung

Towel

Perfume

Set Penjagaan Rambut

Alat Mekap

Handbag
 Sebelah kami membawa sebanyak 21 dulang. Pada mulanya abang kata 17 balas 19. Tetiba jadi 18 maka kami kena buat 19 dulang. Last minit kawan abang bagi buah ngan kek so jumlah kesemuanya 21 dulang. 

Tukang buat hantaran yg konon-kononnyer kreatif sangat la kan....
 2 malam menyiapkan hantaran yang banyak itu. Balik umah mak pun Jumaat malam. 2 3 kali mak call tanya bila nka sampai. Mak kata abang dah muncung-muncung sebab adik-adik dia tak ada sorang pun yang balik nak buatkan hantaran dia. Seb baik ada adik dia yang dekat ni. Barang sume dah ada tinggal nak gubah jer. Itu pun saya blur gak. Maklum la keras tangan hehehehe...

Adik ngan tunang dia...gedik sgt kan....

Sebahgian rombongan yang nk petik bunga

Kurang sorang huhuhu

Ni la barang-barangnyer


Sesi perbincangan sedang dijalankan

Bakal FIL abang yg tengah tu

Mak buyung yang gedikssss

Sebelah kiri tu mak saya. Happy sebab nk dpt menantu perempuan


Hantaran kedua belah pihak. Penuh 1 rumah...

En Menantu sedang bergosip yer...

Ok yang kat bawah ni sebahagian hantaran dari pihak perempuan. Tema pink putih...dah malas nak letak caption...


















Time tu isi perut. Didahului oleh En Suami. Haus yer bang...nak ayang ambikkan air...eh..eh..abang yg tlg ambikkan air untuk sayang yer...mmmuuuuaaaahhhhhhh100000x la ;-))

Jgn rebut-rebut yer sume dpt mkn...

Mknn yg sedap. Nmpk sgt saya mkn byk kan???

Hidangan yang paling best....slluurrrppppp...

Senyum lebar yer...sabar yer bang bulan 12 nanti baru leh pakai tanjak yer
 Alhamdulillah bunga pun dah disunting oleh keluarga saya. Insya Allah bulan 12 nanti majlis besarnyer. Tapi sebelah perempuan jer. Kami sepakat buat kenduri kesyukuran jer. Lagipun bakal kakak ipar dekat jer. Lompat2 main tenteng dah sampai...Semoga jodoh berpanjangan sampai akhir hayat...