Showing posts with label Selamat Pengantin Baru. Show all posts
Showing posts with label Selamat Pengantin Baru. Show all posts

Wednesday, January 16, 2013

20.12.2012

Patutnya entri ni dipublish tahun lepas, tapi biasala kan...mak hencek sibut plus ngan kembali mabuk-mabuk kan. APT.....tarikh yang cantik sekali kan. Tarikh yang penuh dengan memori (bg yg berkenaan saja la...)

Actually apa yg ada dengan tarikh ni???? ha....meh nk cerita sikit. Tarikh ni sebenarnya adalah tarikh lahir abang saya. 20 Dec...kena plak tahun 2012 so tarikh ni jadi cantik la kan tahun lepas. Dan yang lebih cantiknya ialah tarikh tersebut telah terpahat satu lagi peristiwa dalam hidup abang saya dimana tarikh tersebut dia telah sah bergelar seorang suami. Perancangann awal tarikh nikah dia nak ikut besday isteri dia. Tarikh pun cantik gak. 12.12.2012 tapi disebabkan ada beberapa masalah yang tak dapat dielakkan maka mereka sebulat suara memilih tarikh lahir abang untuk akad nikah mereka.Majlis bersanding dibuat pada 23 Dec 2012 disebelah perempuan. Sebelah lelaki hanya doa selamat jer memandangkan jarak yang rumah pengantin perempuan hanya sekangkang kera jer. Berarak pun dari rumah jer...Senang tak gaduh nk balik raya kan????

So kita layan gambar yer....
Barang batal air sembahyang iaitu rantai tangan


Mas kawen....bunga mas kata ko

Perut dh cam 9 bulan jer

Kena kontrol ayu ni...

Ok sekali lafaz jer

Pesal pengantin pompuan cam sedih jer...realitinya ok jer hikhikhik

Kena ikut cakap suami dh pasni...



Mak kedua-dua mempelai


Mohon restu

Malam berinai

Ni pehal pic ni blh turun kat bawah plak ni...dh carca merba jadinya




tak tahu nk letak caption apa untuk pic ni

Rombongan dh sampai. Jalan kaki jer dr umah. mak buyung special sikit mana blh jln kaki kan basah ketiak bau asem....







Pic ni cun sebab perut tak nampak besoo sangat hikhikhik
 
Hakim the gud boy!

Pengantin baru lagi ni....

Suka menyibuk tau budak ni...(oppsss bukan budak lagi dah...)

Hakim kenapa tak mao senyum...panas yer...


Makan time...suka sebab sume makanan dorang tala kat saya dulu hehehehe bahagia sungguh rasanya

Posing-posing time



Budak bawah tu mmg nak kena



Saya yg dh tembam bam bam bam....


Monday, November 5, 2012

Selamat Menjalani hidup berumah tangga























Salam semua...lama tak conteng-conteng kat sini. Sibuk dengan majlis pernikahan adik & majlis cukur jambul anak buah. Seminggu pastu majlis bertandang plak. Kenduri kendara sedara mara lagi. Maklum la dah start cuti sekolah. Pasni memang tiap-tiap minggu ada jer jemputan, so weekend x payah masak la...

Gambar dh masuk dalam fb. Kat sini tepek gambar masa bertandang aritu jer yer... Majlis bertandang dibuat kat Putrajaya, presint 14. Alhamdulillah tak sesat, maklum la dah lama tak ke putrajaya. Dari rumah kul 10 sampai sana dlm kul 12. Pengantin berarak dlm 12 lbh. Makan2, ambik gambar pastu terus balik dalam kul 1 lebih.

Tuan tanah kedaung

Dah sampai pun kena ambik gambar gak

Sepatutnya kitorang berhenti kat rumah pakcik pengantin tempat persinggahan tapi dah pengantin x bagitau pape maka berselerakkan la kami

xpe kita ambik angin dulu kat sini, itulah kata-kata mak pengantin kepada pengiring2nyer ;-))

Pengantin sampai jer kita balun....

ok perantin pun dh sampai

disambut oleh nenek pengantin lelaki

pasukan kompang

oi2 perantin pandang kamera ni la....

tau la kamera ni kecik & murah...kecik ati hakak tau!

silat pun ada...

ok kita balun lagi...ready...1...2....3....

mkn buat jer yer untuk kesihatan...

ni la satu2nyer gambar perantin yg ok

kan dah kata...xdenyer pengantin ni nk pndng kamera cikai saya

makan time!!!!!!

opppsss belum lagi la...baca doa dulu

bila la dorang ni nk bubuh nasi

saya makan udang byk hehehe

nom...nom...nom...

mak maintain jer...jaga badan, bukan macam anak dia yg sorang ni hehehe

yg ni pun makan byk

sesi potong2 kek

gambar-gambaran

beza memang berbeza saya ngan mak kan???

ada lagi gmbr mknn rupanyer

apakah ini??? entah la tak ingat...

Alhamdulillah majlis berjalan ngan lancar. Cuaca pun ok, redup2 jer...tak hujan pun. On the way balik pun ok. Semua selamat sampai.

Selamat pengantin baru buat Zaharah & Shazwan. Semoga bahagia hingga akhir hayat. Tabah menghadapi segala ujian-ujian rumahtangga & dikurniakan baby2 yang comel2 cam aunty dia....