Thursday, May 28, 2009

MC

Ubat2 yg pelu dihabiskan

Semalam pegi opis gigi masih berdenyut2...ingatkan blh la tahan. Tapi gagahkan jua dek kerana tugasan yg melampau. Lagi pun next week mmg dh apply cuti. Last week pun dh mc gak. Rasa malu pd diri sendiri bila cuti byk2...
Mmg plan nk g klinik pun. Kad pun dh bw sekali. Klinik kat sebelah opis je so masuk la keje dulu. Dalam kul 10 pegi. Xde orang pun so masuk2 terus jumpa doktor. Cek sume gigi pastu doktor tu cam tau2 je aku sakit gigi.

Doktor: gigi sakit ke?
Aku: Haah...(xbyk ckp sbb dh x tahan)
Doktor: Yang mana sakit?
Aku: Atas belah kanan
Doktor: Ok sy cuci sume la...
Aku:?????? (redha ja doktor nk wat apa, sbb mmg nk gigi ni cepat sembuh.)

Selesai cuci sambil dia mbebel apa tah kat pembantu dia (aku malas nk ambik pot...)sbnrnya dok pikir apa la doktor nk wat kat gigi aku ni sbb dia x sentuh pun gigi aku yg sakit tu. Rupa2nya dia wat last sekali. habis dia gerudi gigi aku tu. Aku pun pejam2 mata tahan sakit. Doktor kata dh tahap sampai saraf dah ni...dia buh ubat pastu next week kalo sakit lg kena gerudi sampai saraf. Sbb nk kena inject bahagian saraf tu.

Ngeri plak aku dengor...Yg dia buat ni pun dh sakit apatah lagi tang saraf tu. TAKUTnya......
Doktor kata dia buh ubat kat gigi yg dh berlubang tu. Mmg sakit sbb ubat nk bertindak balas ngan bakteria tu. Dorang nk berperang kot. Pas kumur2 mmg dh terasa sakit sngt. Lebih berdenyut2. Sudahnya doktor bg MC....


1 comment:

zai@umiaiman said...

owhhh ngerinyer dgr perkataan DR GIGI, Tmabh GERUDI... jgn laaaa takut orrrr