Wednesday, January 5, 2011

Jauh....

Sejak saya berpindah tempat kerja ni saya rasa saya dah semakin jauh dengan kawan-kawan saya. Bukan la tak boleh berhubung dengan mereka cuma kadang-kadang saya rasa saya terlalu jauh dengan mereka. Ye la kalau dulu ada masalah jer leh terus jumpa borak-borak, nangis-nangis, gelak-gelak dengan mereka...Sekarang dah lain. Nak jumpa pun susah. Apa lagi nak cerita masalah masing-masing...

Masalah kalau dapat diluahkan akan rasa tenang jer diri ni walaupun kawan kita tak dapat membantu. Cukup la sekadar mendengar rintihan hati kawan dia yang kadang-kadang kita rasa biasa jer...Walaupun kadang-kadang hanya untuk makan bersama jer...

Saya sangat merindui masa-masa begitu. Bukan tidak ada kawan disini tapi hampir 5 6 tahun bersama. 1 jangka masa yang agak lama. memang agak sukar untuk menyesuaikan diri. Apa yang saya buat sekarang kalau saya ada masalah.??? Dah tentu saya akan menulis diblog saya sebagai salah satu cara untuk saya ringankan sikit kepala saya. Cuma tidak la se detail kalau kita berbicara...

Satu yang saya perasan, kaedah ni dah lama saya praktikkan...rupanya sejak saya sekolah saya memang suka luahkan perasaan saya dengan menulis. Tapi dulu mana ada blog ni semua. Kira cam diari la tapi saya tak suka buat diari sebenarnya.

Camni....dulu masa saya sekolah saya ada 1 buku untuk sesi meluahkan perasaan. Kalau tak puas hati jer mesti nak tulis dalam buku tu. Tapi saya gunakan tulisan rahsia, sebab saya tak mahu orang tau apa yang saya tulis. Selalunya yang sedih-sedih jer la...yang happy-happy tak de la saya tulis. Bila saya marah, geram, tak puas hati, merajuk semua saya tulius dalam buku tu. Bila buku tu dah penuh saya akan bakar...kira cam tak mahu kenangan pahit tu berulang kembali...1 yang masih saya ingat kawan bak saya khianati saya...itu memang saya tak boleh lupa. nak kata saya berdendam tidak kot...cuma kenangan itu akan sentiasa saya ingat sampai bila-bila...

Sekarang nampaknya saya kena kembali ke cara yang lama. Saya semakin jauh dengan BFF saya...bila agaknya saya dapat berjumpa mereka lagi. kalau jumpa pun seolah-olah masa sangat mencemburui kami....

No comments: