Tuesday, January 4, 2011

Bantuan diperlukan...

Dengan tak disengajakan salah telah dilantik oleh adik-adik saya sebagai guru tuition mereka. Entah bila la mereka ni bersengkongkol...tiba-tiba jer semalam dapat sms "kakak nak tuition ngan kakak"...

Oh tahun ni adik bongsu saya akan ambil SPM. Cepat betul masa berlalu. Rasanya baru semalam dia menagis-nangis sebab saya tak ambik dia dari sekolah tadika...huhuhu...Tahun ni juga 2orang sepupu saya yang duduk dekat-dekat rumah saya akan ambil PMR. Mereka bertiga ni memang rapat. So saya telah dilantik secara tidak rasminya oleh mereka ini.

Saya tidak ada pengalaman untuk mengajar. Sebab itu saya tidak menjadi cikgu. Itulah harapan abah sebenarnya. Banyak kali abah tanya kenapa tak nak jadi cikgu. Dan setiap kali soalan tu keluar saya hanya mendiamkan diri saja.

Adik-adik sebelum ni pun mereka belajar sendiri...semua berdikari. malah mereka tak suka kalau saya masuk campur urusan belajar mereka. Bila ada permintaan macam ni saya dah tak tahu nak buat apa...Zaman persekolahan dah berpuluh tahun saya tinggalkan...

Ok tak kalau saya buat jadual dulu. Saya tak tahu nak mula camna ni???Oh saya pun kena study balik semua subjek PMR & SPM....boleh ke nak study balik ni????

No comments: