Monday, June 27, 2011

Majlis di Pahang


Selamat Pengantin Baru buat Azli & Ain. Azli ni ialah sepupu saya belah abah. Memang jarang jumpa pun. Setahun sekali jer kot, itupun time raya. Ye la mereka duduk nun di Pahang. Majlis berlangsung pada 26/7/2011 hari ahad. Kami sekeluarga (mak, abah & adik) bertolak pada hari Sabtu. Sebuah kereta lagi adalah pakcik saya sekeluarga.

Perjalanan mengambil masa agak lama. Dalam 5 jam kot. Ingatkan dlm 3 4 jam dah bolleh sampai. Tapi 5 jam kau.....seb bek adik leh drive gak walaupun dia baru balik dari outstation kat utara malam sebelum tu. Sampai umah pun dlm kul 3 pagi katanya....

Oh lupa plak, pakcik saya ni duduk di Felda Lepar Utara 1. Dari bandar Pusat Jengka 1 jam untuk sampai ke rumahnya. Bandar Pusat Jengka adalah satu2nya bandar yang terdekat dengan tempat mereka. Kena melalui hutam simpan dalam 10km. Agak2 kalau malam ada orang lalu tak kat situ. Kalau saya memang agak seriau la kan. Ni la 1st time saya pergi rumah dia.

Jom layan gambar dulu yer...


Adik saya yang keletihan telah terlelap beberapa kali...


Sedara mara yang berjaya berkumpul pada hari tersebut


Pakcik makcik sebelah abah ni ramai yang dah bercucu. Pakcik yang kenduri ni 1st time sambut menantu. Rasanya abah ngan pakcik ni jer yg belum menerima cucu. Coming sooonnnn....



Time berjumpa2an ni la mula nak jejak kasih. Ye la sebelah abah ni memang susah nak jumpa. Kalau jumpa kat pasar malam mana-mana pun kompom x kenal dah. Masing-masing duk jauh.


Ini adalah pelamin anganku musnahmereka. Tema adalah hijau. Sampai ke air pun kaler hijau. Tapi sedap dapat minum air tebu sejuk2 time panas2....


Lauk-lauk kenduri (ayam masak merah, acar rampai, gulai daging, masak lemah nangka). Cepat betul dorang masak. Pagi tu sembelih lembu, potong2, masak, kul 11 dah ready semuanya. Itulah berkat gotong royong...


Sambal belacan yang mabeles & ulam raja (entah kenapa sampai sekarang saya masih tak boleh makan ulam raja ni. Mungkin sebab saya orang biasa2 je kot )


Errr kenapa saya nmpk gemuk dengan baju tersebut...adakah adik saya telah sabotaj saya...oh baju tu baru mak saya siapkan dan dah ditambahcantik oleh saya dengan kerlipan labuci & manik....


Dan OTW balik kami singgah ditepi highway untuk menikmati si musang...


Sangat menggoda ok. Ni sume salah adik aku la masa otw pergi tu leh nmpk durian & ajk mkn durian masa balik...


Durian sedap ini telah dibelanja oleh mak. I LOVE U la MAK!!!!!!!!!! maka rugi la pada mereka2 yang tak ikut kitorang hahahahahaha....


Kesimpulannya...walaupun penat tapi sangat2 happy sebab dapat makan durian!!!
:-))

No comments: