Monday, July 1, 2013

Hasil shoppingan hehehehe

Sangat best pergi One Baby World ni. Macam-macam ada. Rambang mata wei pergi kat sini. Selalu tengok website dia jer. Korang nakbeli online pun boleh. Nak pergi sana terus pun boleh. Actually nak beli 2 barang jer. Tapi kalau dah sampai sana memang idak ler...tengok tu best, tengok ni cantik habais tu plan nak beli lain yang dibelinya lain huhuhu. Tapi berguna gak...

Bottle drying rack
Yang ni memang dalam senarai la kan. Senang dah cuci-cuci botol je keringkan kat sini. Dah lama cari. Ada nampak kat 1 kedai ni harga seratus lebih. Rasa macam amboi benda ni je kot...sekali tengok kat website One Baby World ni ada plak. Tu yang terus ambik tu.Harga pun berbaloi-baloi. RM29.90 jer....

Barangn kedua dalam senarai saya ialah Sling Ring. Tapi yang ni kita suh ayah Auni belikan aci tak hehehe...aci la yer....
Eh pesal kecik sangat gambar ni. Takpe korang leh cari sendiri kat tenet yer. Sebenarnya mak saya dulu pakai kain batik lepas jer. Tapi takde la guna ring tu. Main ikat-ikat jer. Orang jawa memang kalau dukung anak pakai kain batik lepas jer. Mula-mula tengok cam takut pun ada sebab risau kalau baby tu jatuh. Tapi tengok mak bawa adik masa kecik-kecik dulu ok jer. Senang nak wat keje kalau baby yang jenis nak berdukung jer. Tak sangka plak sekarang ni memang dah ramai ibu-ibu yang menggunakan sling ring ni. Tak pe minggu ni balik mah mak kita try dulu guna kain batik lepas mak yer...

Pastu pusing-pusing kedai tu ternampak plak cooler bag. Tapi dah beli dah cooler bag. nampak besar sikit coler bag ni. Eh..eh..cam muat je kalau nak masukkan breastpum sekali. Saya pun memang takde beg untuk breastpump lagi. Nak beli yang backpack tu cam besar sangat la plak. 

Belah depan saya letak pump sebelah belakang saya letak icepack. Suka sangat sebab dia kecik jer. Just nice untuk spectra 3 saya. So sekarang boleh la pergi opis sambil melenggang-lenggang kangkung sambil bawa beg yang comel ini. So bila orang tengok eh..eh...comelnya liza...dah la comel bawa beg comel lagi la bertambah comel...."comel tak liza???! comelll......liza" hehehehe...

Apa lagi yang saya beli yer....oh yer saya beli stokin untuk Auni. Dia kan dah masuk 4 bulan. Dah tak comel pakai mitten nagn booties kan...so sekarang pakai stokin jer
Saya dari dulu lagi suka tengok mitten & booties. Masa wat persiapan baby aritu pun benda ni yang saya suka belek lama-lama. Benda ni jugak yang banyak saya beli hehehe...seminggu tu mesti lain-lain. Kalau sehari 2 kali tukar dah ada 14 pasang. Saya lebih kot saya beli. Now bertukar pada stokin pulak. Geram jer saya tengok. Rasa nak beli banyak-banyak jer. tapi baby kan cepat membesar.

Ada beli tight ngan legging satu untuk Auni. Legging dah pakai petang semalam tapi tak sempat ambik gambar sebab sikecik tu demam. Makan ubat terus tido....

Sekarang kalau pergi mana-mana asyik la nak beli barang baby. Pada hal dah niat nak shopping baju mummy sekali. Tapi bila dah tengok barang baby terus lupa.

Eh sapa-sapa yang nak pergi kedai One Baby World ni dia ada 3 cawangan. Dibuka setiap hari pada pukul 10.00 pagi - 7.00 mlm. 

No. 1C (3rd Floor), Persiaran Permata,
Taman Permata, Ulu Kelang,
53300 Kuala Lumpur
TEL: 03 - 4162 0335

 No. 89-1 (1st Floor), Jalan Dwitasik 1,
Dataran Dwitasik,
Bandar Sri Permaisuri, Cheras
56000 Kuala Lumpur
TEL: 03 - 9174 0557

 No. 108 (1st Floor) Blok 2
Laman Seri Business Park
Section 13
40100 Shah Alam
TEL: 03 - 5523 3968

 Saya pergi yang kat Shah Alam. Last week perginya. This week kalau tak silap saya ada baby expo kat Stadium Melawati Shah Alam. jom ramai-ramai



4 comments:

fateem fatima said...

aku pon teruja lebehhh hahahahaa!!:D

L.E.E.Z.D.Z.A said...

Insya allah tahun depan rezeki lebih leh tambah...cian fatem main sorang2. nnti leh kita g sama2 yer....

fateem fatima said...

Amiinnnn...tu ahh aku bg tab je bg dia xboring kehkehkeh:p

L.E.E.Z.D.Z.A said...

anak moden cenggitu la. dolu2 mana ada tab2 bagai...main la ko sorang2 yer