Thursday, February 13, 2014

Malu ngan mak

Last week masa salam ngan mak nk balik kuala rasa cam malu sangat ngan mak. Sebabnya saya cuma bagi mak RM50 jer. Tak pernah saya bagi sikit camtu. Bukan la nak menunjuk yang saya ni tiap-tiap bulan bagi mak duit banyak tapi Alhamdulillah ada rezeki lebih untuk mak. En suami pun memang tiap-tiap bulan akan ingatkan saya. "Dah bagi duit mak blom??" 

Saya bersyukur sebab dapat suami yang sentiasa ingatkan saya. Maklum la faktor usia cepat jer lupa. Bukan la lupa pada mak. Tapi kadang-kadang lupa nak kuarkan duit dari ATM. Kalau dah kat kampung cam malas je nak kuar ke pekan. Kalau boleh nak duduk  je kat rumah mak tu duk bawah ketiak mak hehehehe *itu tipu yer. 

Actually saya dah kuarkan duit ngam-ngam untuk duit mak. Pastu adik saya nk betulkn tayar motor yang pecah. Tayar tu tubeless mmg kena ganti terus la. So saya bagi la kat adik duit untu tukar tayar tu. En suami plk Sabtu Ahad keje. Balik pun sebab nk ambik saya jer. So memang takde backup langsung. 

Dalam wallet ada la duit sepuluh-sepuluh..tapi tak kan nk bagi kan. Kalau cukup 50 xpe la jugak. RM20 saya bagi pada nenek sebab kebetulan nenek saya datang time saya nk balik tu.

Time nk salam tak tahun nk ckp apa. Kalau boleh nk sorok muka ni dalam henbeg hehehe. Saya tau mak tak pernah mengharap duit anak-anak. Mak pun pernah cakap dia xkan minta duit pada anak-anak. Terpulang pada anak-anak kalau nak bagi mak ambik kalau takde mak tak minta. Tapi kita sebagai anak tak kan tak hulur kan. Time kecik dulu masa sekolah kerja asyik minta duit kat mak ayah jer kan??? So apa sdalahnya dah kerja ni hulur-hulur la sikit pada mereka. Tak banyak tapi biarlah berkekalan...semoga berkat apa yang kita beri tu.

No comments: