Tuesday, December 14, 2010

Irisya Sofea

Namanya secomel mukanya. Siapa yang tak suka dengan baby. Baby yang sangat comel yang membuatkan semua orang berasa geram tak kala melihatnya. Tapi siapa sangka baby yang masih tidak tahu apa-apa ini sedang menderita penyakit yang dia sendiri tidak tahu. Irisya yang baru berusia 3 bulan ini sedang berjuang dengan sedaya upayanya...

Setiap ibu bapa pasti inginkan anak yang dilahirkan sihat. Membesar di depan mata mereka. Mungkin ini ujian dariNya...

Harini Alhamdulillah aku rasa sangat berbangga dapat membantu meringankan beban bayi sekecil ini. Walaupun aku tak tahu adakah darahku esok boleh diterima Irisya sekurang-kurangnya aku dapat meringankan beban ibubapa Irisya. Dalam keadaan begini aku pasti setiap ibubapa pasti akan melakukan apa saja untuk permata hati mereka lebih-lebih lagi inilah buah hati pertama mereka.

Aku doakan pembedahan Irisya berjaya esok. Semoga ketumbuhan di otak Irisya dapat dikeluarkan. Semoga Irisya dapat membesar seperti mana kanak-kanak yang lain. Walaupun aku tak berpeluang lagi melihat Irisya, aku berharap sangat 1 hari nanti aku dapat melihat Irisya berlari, bermain, ketawa bersama-sama orang sekeliling yang sangat menyayanginya..

Aku berharap pada kawan-kawan agar dapat mendoakan semoga pembedahan ketiga Irisya berjaya esok pagi. Semoga ini adalah pembedahan yang terakhir buat Irisya. Sama-sama kita berdoa.....


No comments: