Saturday, December 18, 2010

Sabtu yang suam-suam kuku

Sebenarnya arini ada jemputan kawen kat port klang tp xde member nak pegi...Oh harini saya bangun seawal 5.00 pg. Oh kagumnyer sebab ari sabtu dan hari tak kerja. Ditambah pulak dengan cuaca yang sejuk sebab semalam adalah hujan...

Tapi kenapa saya bangun sangat awal??? Entah la saya pun tak pasti. Tapi lepas tu saya tidur-tidur ayam saja. 6.30 baru saya bangun dengan malas sebab perut minta untuk dikeluarkan sisa-sisa yang tidak diperlukan dalam badan.

Pukul 7 saya dah mendobi. Hari ni cuaca mendung haruslah mendobi seawal pagi. malam td pun dah masukkan separuh baju dalam washing machine. Oh mggu ni smggu sy kumpul baju. Selalu tu hari rabu saya dah basuh.

Mak pulak dengan rajinnya telah mengutip seluar2 jeans abang untuk dibasuh dan secara tidak sengaja telah terdobi wallet abg sekali hehehehe...(nasib la bang) sapa suh xmo basuh sendiri kan...

8.30 settle kemas umah ngan dobi. Mandi pastu bekpes nasi lemak yg dipesan pg2 celik2 mata kat abah hehehe...bertuah betul anak abah ni kan. celik2 mata minta nasi lemak huhuhu...oh mak saya wat ubi rebus cicah ngan sambal bilis. Kul 9 g pasar blk 10.30 terus masuk dapur...giler awal masak lunch arini. Masak sup ayam jer...tu pun hbs sume sayur kobis ngan sawi saya masuk sekali dlm sup tu hehehe...berbangga la mak dapat anak yg sgt rajin mengelat ini hehehe....

11.40 siap masak...abang pun baru bangun xyah nak sibuk2 bekpes leh terus lunch jer..tp kalo nk leh jer ubi rebus mak ada lg...so pasni xtau nak buat apa dah...mata cam ngantuk tapi xmo plak dia nak lelap. Nak kuar dengan cuaca yg sgt suram ni agak malas...so lepak2 dlm bilik sambil layan lagu & berharap internet akan speed ngan lajunya supaya sy tdk kebosanan menunggu...

Adik2 saya pun x blk mggu ni. kalo idak boleh la bertinju ngan mereka sampai mak abah jerit2 kata perangai mengalahkan budak2...

Xpe la arini rehat2 sajer dirumah sebab esok saya nak dating ngan adik2 yg kat rumah ni. Awal pagi kitorang dah nak kuar umah. Hopefully cuaca ok esok...

Sekian saje bebelan saya buat hari ini (sambil pk nak wat apa pasni)


1 comment:

Jamilah Mohd Norddin said...

Assalamualaikum kak L.E.E.Z.D.Z.A ,

Terima kasih selalu meninggalkan kata semangat di blog saya. =]

Semoga Allah lindungi hidup akak dan mendapat kebahagiaan selalu..

Ya, kita curahkan apa sahaja yang terlintas semoga ia bukan lagi menjadi beban untuk diri.

=]

Terima kasih, kak L.E.E.Z.D.Z.A .