Wednesday, May 25, 2011

OIC

Semalam saya OIC (Officer In Charge). MAsuk pukul 1.00 ptg balik pukul 10.00 malam. Sangat syokkkkkkk...... syok la sgt kan. Sebulan 3 kali jer pun....

Ermmm camne nak citer ni. Tetiba blank plak....camni...selalunya kalau saya OIC saya sentiasa bersama adik-adik yang sentiasa memanjakan saya hehehehe....sume keje dorang yang buat la. Jap2 "kak, sy g tutup lampu yer"...jap lagi "kak, saya nak cek itu nak cek ini"....1/2 jam pastu "kak, saya g sinun yer"...senang kata ko duduk jer la kat kaunter baca surat kabar sambil layan tv3 muahahaha...

Sekali semalam nak dijadikan cerita dah kul 9 lbh, nk time nak blk kira sume student dh kuar ada sorang adik ni "akak x tutup lampu aras 2 ke?" alamakkkkkkkk!!!!! errrr.....selalu ada orang tolong tutupkan hehehehe..... "xpe la kak sy g tutup jap yer" seeeeeeeeeeeee.....betapa baiknya adik2 saya kan hehehehe "akak g ambik bacaan gate ngan kunci sekali yer" sy pun ok la kan setakat nk ambik bacaan tu budak tadika pun tau kan.....

Sekali sampai kat gate tu..."aik mana aku nak tgk ni? ada 1 jer pun tpt yg kuar nombor. tapi kenapa la pelik sgt???" maka dengan lemah lembutnya sopan santunnya saya pun "akak x tau la nk baca yg mana. Akak tgk nombor dia cam pelik jer hehehe....kunci pun akak x tau yg mana" huhuhu sgt2 malu ok....tapi tak pe lepas tu saya belajar sesuatu yang baru dari mereka. Walaupun mereka ni bawah saya tapi untuk mencari ilmu tak kira la dari siapa pun kan. Muda ke tua ke pegawai ke staf bawahan ke...jgn malu untuk bertanya. Selagi kita tak bertanya selamanya kita berada disatu tempat jer....

So kesimpulannya saya sentiasa dapat adik2 yang sangat memahami muahahahaha


No comments: