Tuesday, May 24, 2011

Jom Jeram

Entry ini dimulakan dengan gambar tuan tanah kedaung yer...Gambar memang banyak. Saje nak bagi orang terliur (sebenarnya diri sendiri dah x boleh tahan tengok gambar2 tu semua!)


Kalau dulu nak makan seafood je mesti ke Muara kat Klang nu. Jauh tu...tapi sekarang tidak lagi. Boleh kata tiap-tiap bulan la ke Aroma Ikan Bakar Kat Jeram Kuala Selangor ni. Makanan dia memang best-best. Harga pun berbalaoi-baloi....

Sambil menaip sambil telan air liur ni. Bila nak gaji ni. Tak tahan dah ni....


Sampai-sampai order pastu boleh touch up muka plak yer...kejelitaan adalah hak milik diriku hehehe....layan jer....


Pastu leh buat muka x blh blah kan...konon2 lapar sangat la tu. Tapi memang lapar tahan tak pergi lunch tu...


Sayur ni dah jadi cam kewajipan plak bila makan kat sini. Tak mau dah order kailan ikan masin


Sotong goreng tepung...ekceli saya tak suka sangat tapi kalau ada depan mata blasah jer hehehehe



Haaa....yang ni memang peberet saya ni. Kalau datang sini memang kena order ni. Rasa dia memang mabeles...nak tau sedap ke tak jom kita ke jeram... (dh cam JJCM plak yer)


Kitorang ambik udang ngan sotong untuk buat tomyam. Makan tak ada kuah cam tak best plak kan...Sotong tu separuh goreng tepung yg tadii tu


Yang ni memang saya tak kenal langsung. Kalau tak silap nama dia ada siput...siput camtu. Tapi tak ada la rupa siput saya tengok. 1st time makan ni. Sedap gak rasanya...


Ni antara hidangan yang kami pesan. Ikan bakar lom sampai lagi masa ni. Lambat sikit sebab ramai orang. Hidangan untuk 3-5 org makan dengan harga yg sangat berbaloi


Saya dan kawan saya order air epal asam boi. Konon2 leh potong lemak la pas mkn2 tu sume. Leh caye ke hehehe....(itu teori saya jer yer)


Ikan pun dah sampai....jom apa lagi. Ni ikan terubuk bakar. Memang saya suka makan ikan terubuk walaupun banyak tulang



Ni plak kembong bakar. Sapa2 yang x sabar nak makan ikan leh la ambik spesis ikan yang tak banyak tulang...



Tu bukan tangan saya yer....(wakakakakakaka)



Opppsssss.....jgn tgk pinggan yer. Tu ada orang sabotaj saya yer....hehehe



Agak2 kalau saya tanam tulang ikan ni leh tumbuh pokok beringin tak??? (buai...buai...buaiku laju...aku nak kawin dengan anak raja :-)) )



Walaupun takpernah makan spesis ni tapi tetap habis...



Hingga ke titisan akhir...masa ni lum lagi titisan akhir



Ni je yang tinggal nak....



Errrkkkk.....Alhamdulillah...x sangka boleh habis semua itu. Dan semua itu telah dihabiskan oleh 2 orang yang sangat2 kebulurrrrrrrrr....


Pssstttt....ada sapa2 nak banje saya tak? Tak rugi tau kalau bawak saya makan kat sini.....

No comments: