Thursday, May 8, 2014

Baju Penyelamat

Semalam bangun lambat. Tengok-tengok jam je lagi 5minit kul 7. Biar betul!!!!!Tengok plak jam henset. Aah la lagi 5 minit kul 7. Maunya saya tak melompat dari katil....tipu...tipu...hehehehe kalau saya melompat bergelimpangan la Cik Auni sayang musuk mummy tu. 

Saya dah sedar en suami balik. Cumanya saya tak sedar dia g ambik budak sekolah. Selalunya dia sampai rumah dalam pukul 5 camtu. Time ni memang la Cik Auni pun akan bangun sekali. Dah terbiasa agaknya dari dalam perut lagi. Time ayah balik jer dia pun sibuk nak bangun gak. Anak ayah sangat. Tapi malam-malam nak tidur cari mummy gak. Bangun tidur mummy takde kat sebelah pun melalak merajuk-rajuk. Ikut perangai sapa la tu kuat merajuk *senyuk sengeh... Biasanya saya akan bagi dia nenen & dia akan tidur balik. So saya pun tidur gak la. Peluang beb...mana boleh lepaskan hehehehe

Dan biasanya kalau ayah auni nak g ambik budak sekolah saya akan sedar. Tapi entah macam mana boleh tak sedar langsung...fuuuhhhh...memang la jam kat bilik & jam henset tu cepat 15minit. Tapi bila dah tetiba bangun mengejut maunya tak gelabah bewak...Dengan Cik Auni sekali terkejut. Sudah menangis la budak tu. Dah nak kena pujuk dia plak. Dia pagi-pagi kalau nangis mana nak dengan orang lain. Nak mummy jugak. Tak kira...nangis ke hapa ke mummy bagi gak kat wan dia. Pandai-pandai la wan dia...hehehehe...eh eh tak la...saya pujuk la elok2 Cik Auni tu. Wan pun pujuk gak. Dia dah ok baru saya g mandi.

Saya plak jenis yang gosok baju waktu pagi. Dah lewat camni cari je la baju penyelamat. MAsa ni la rasa nak beli baju jenis camtu. Tak yah gosok pun tak pe. Tak de kesan pun. Tudung plak recycle je tudung yang dah pakai. Tapi make sure tudung yang jenis sarung awning keras tu yer. Sebabnya kalau tudung tu kan dah pakai kita akan sangkut bagi awning dia tak rosak. So tak payah la nak iron lagi. Tapi jangan la plak korang pakai tudung yang dah berbulan tak basuh. Saya tudung awning weken je saya akan basuh. Kalau bawal leh humban je dalam washing machine.

Rasanya semua orang ada kot baju penyelamat ni. Boleh pakai waktu-waktu kecemasan cam saya ni. So lepas ni leh la cari kain yang xyah gosok pun tak pe. Senang nak pakai kan...

No comments: