Friday, May 2, 2014

Cerita Semalam

Semalam kn 1 Mei cuti hari pekerja. Kan saya plan saya nak pergi pesta buku antarangsa kt pwtc tu kan. En suami balik keje kul 2 pg kejut saya kata tak payah pergi la sebab ada perhimpunan bersih. 2 3 kali dia bgtau saya sebab saya tak respon apa dia cakap.

Sebenarnya saya tengah pikir masa tu. Walaupun dalam keadaan tidur2 ayam tapi masih lagi boleh mendengar dengan jelas. Terpikir gak saya, ada lagi ke perhimpunan bersih ni. Muka tak puas hati tetap ada walaupun en suami x nmpk. Ke saje dia x bagi bini dia yang cantik rupawan ni pergi sorang2.

Pagi tu bila bangun je terus saya tanya mana dia tau ada perhimpunan bersih. Tetap x puas hati tu. En suami kata ada roadblok. Mungkin betul la kot sebab dia balik keje pun macam awal lagi. Saya pun gugel la. Nampak x ketidakpuasan hati pn isteri disitu hwhehehe....saya kta mana ada... Dah tengahari tu baru tau sebenarnya bukan perhimpunan bersih tapi perhimpunan berkaitan GST. Eh camtu la lebih kurang. Maka kecewa la saya nak ke pbkl tu. Muka dah bosan xde buat apa kejut en suami konon2 nk ajak jenjalan la...sekali MIL ajak g kenduri. I ok je...I like pergi kenduri2 ni...

Kenduri tu x jauh pun dari rumah MIL. Makanan sume sedap terutamanya kerabu mangga. Teringat2 sampai sekarang. Sblm tu saya mmg teringin nak mkn kerabu mangga. Dah siap gugel nak buat tapi biasa la kan simpan je la resepi tu dlm buku. Sekali smlm rezeki dpt mkn kerabu mangga. Syukur sangat2...hilang kempunan saya. Dah rupa orang mengidam plk heeehe...gambar 2 keping je la. Tu pun dalam kete ngan cik auni. Comel x cik auni pakai baju kurung. Mummybyg over excitef hehehehe




No comments: