Wednesday, May 28, 2014

Tambah Ilmu

Alhamdulillah pagi tadi dapat bersama-sama Peer Counselor Pn Zuain Ghani dalam satu talk "Breastfeeding Talk and Awareness for Working Moms."

Kebetulan server hari ni ditutup atas sebab-sebab tertentu maka semua sistem tak dapat dibuka. So saya ambik peluang ni untuk mencari lagi ilmu penyusuan. Terlalu banyak yang masih saya tak tahu. Alhamdulillah dengan perkongsian ilmu dari Pn Zuain dan rakan-rakan yang lain dapat la juga menambah mana yang kurang.

Saya harap sangat agar ilmu-ilmu macam ni dapat diteruskan. Dan lagi saya rasa ilmu penyusuan ni harus diberikan juga kepada pengusaha-pengusaha taska. Ye la kan mereka pun perlu tau cara mengendalikan susu ibu/ebm ni. Ramai kawan-kawan saya, malahan adik beradik saya yang mengalami masalah untuk mencari pengasuh. Sebab pengasuh rasa susah untuk handle ebm ni.

Saya rasa kalau setiap taska or neseri menghantar staf mereka untuk sama-sama mempelajari ilmu ni Insya Allah masalah ni dapat diselesaikan. Secara tak langsung mereka boleh juga tau kebaikkan susu ibu.

Saya harap suatu hari nanti saya akan berjaya menyusukan anak saya yang seterusnya sehingga berumur 2 tahun. Insya Allah...jika saya diberikan rezeki anak yang seterusnya. Saya akan cuba sedaya upaya saya....

No comments: