Tuesday, May 6, 2014

Tabahnya hati seorang ibu

Mengalir air mata saya ketika membaca kisah Nini. Saat saya menaip ni pun ada lagi sisa-sisa air mata. Dan kalau dibiarkan habis tisu sekotak. Ya Allah kau kuatkanlah mereka. Tabahkanlah mereka...

Saya tak tahu macam mana Nini menaip kisah tersebut. Sedangkan saya pun sekejap-sekejap berhenti. Tak tertahan rasanya. Benarlah, Allah tak kan menguji hambanya mengikut kekuatan mereka. Sangat tabah hati seorang ibu. Redha dengan pemergiann anak kecil yang berusia 3 bulan. Menagis lagi saya bila teringatkan kisahnya. Saya juga ibu yang mempunyai anak kecil. Yang sentiasa rindukan keletah-keletah si kecil. Yang sentiasa ingin memeluk, mencium, membelai si kecil. 

Doa saya semoga Nini sekeluarga tabah dengan ujian yang sangat besar ini. Armand akan menunguu Nini di syurga. 

No comments: