Thursday, November 20, 2014

Merinduimu

Tak tahu macam mana nak mulakn bicara. Saat dirinya hadir terasa begitu seronok sekali. Saat dirinya pergi menghilangkan diri terasa ingin sekali mengekorinya. Tapi semua tu hanya mainan tidur sahaja.

Seandainya masa boleh dikembalikan semula, pastinya saya akan berkepit saje dengannya. Lebih-lebih lagi disaat akhir usianya. Tapi itulah kekesalan yang saya rasa tak mungkin saya maafkan. Terasa diri begitu berdosa. 

Syukur saya masih bertemunya di dalam mimpi. Adakah dia juga merindui saya sepertimana saya merinduinya. Perasaan ini tak dapat dibendung lagi. Segalanya akan terluah juga disini. Tapi kadang-kadang saya begitu lemah. Nak luahkan disini pun tak terdaya. Tapi saya tak boleh biarkan ianya bersarang terus di dalam hati saya. 

Sememangnya saya belum cukup kuat lagi. Saat rindu ini menerpa lagi la saya lemah. Hanya doa yang dipohonkan agar saya dapat bertemu dengannya lagi suatu masa nanti.

Al-Fataihah untuk arwah abah....

No comments: