Wednesday, January 7, 2015

Cuti di tahun baru

2015 baru seminggu. Tapi semalam saya dah EL. memang mencatat rekod la. Sebelum ni seingat saya la mana pernah saya ambik cuti awal-awal tahun. Tapi dah namanya EL kan. kecemasan...

Alkisah masa buat susu untuk cik Auni dalam kul 6 lebih tu saya rasa badan dia panas je. Malam masa tidur tu ada la dia mengingau sebut nama ayah...ayah...ada 2 kali gak la. Saya ingatkan dia rindu ayah dia. Dah kenapa hari-hari jumpa pun nak rindu. Sentap la mummy dia kan. Rupanya dari malam lagi kot dia dah rasa tak sedap badan.

Lepas menyusu tu tak de la plak dia nak sambung tidur ke hapa. En suami balik kerja terus bagitau dia. Tapi Cik Auni ni jenis tak duduk diam. Berlari, main kesana sini macam tak demam. Suhu badan dia tak la tinggi sangat. Walaupun saya tak ambik pun suhu badan dia. Main agak-agak je. Ada masa x panas pun badan dia. Ada masa tu memang panas. 

Saya just mandikan & lap-lap je badan dia dengan tuala basah. Walaupun hakikatnya Cik Auni tu bukan suka pun nak letak tuala basah kat kepala dia. Menjerit-jerit lagi ada la...tapi tak kira la nak menjerit ke hapa ke demi nak tengok dia sihat saya lap la jugak. 

Ubat memang saya tak bagi langsung. Sebab saya rasa dengan kerap mandikan dia boleh turunkan suhu maka itu je la yang saya lakukan. memang ada niat nak bawa dia pergi klinik tapi dalam hati dok kata nanti la nanti la maka sampai ke sudah la tak bawa.

Malam tadi & pagi ni alhamdulillah dah ok. Harap suhu dia tak naik & dia sihat seperti biasa. Saya tak risau sangat sebab dia aktif, minum susu ok makan pun takde masalah walaupun dia kurang makan sekarang ni. Budak -budak kan ada masa memang tak nak makan. Tapi saya bagi roti ada la jugak dia makan sikit-sikit. 

Semoga anak mummy sentiasa sihat dan menceriakan mummy selalu. Mummy sayang Auni!!!

No comments: