Friday, May 4, 2012

Saya yang kurang kasih sayang

Alololo comelnyer pic ni...hehehe...masuk bakul angkat sendiri kan. Tak pe la sapa lagi nak puji saya kan. Tapi En Suami tak suka plak gambar ni. Dia kata dia kurang hensem hahaha...apa-apa lah...

2 hari ni En Suami balik lambat. Maka tertunggu-tunggu la Puan Isteri ni dikeheningan pagi yang sunyi. Sentap tau!!! Katanya bos dah tukar baru so pengurusan pun baru la. 2 hari ada meeting bos plak stay sampai pagi huhuhu...biasa la bos baru memang kena ambik tahu pasal pekerja kan...

Sekali pagi tadi En Suami  kata lepas ni memang tak boleh balik awal dah...pergi keje pun on time. Kalau dulu boleh lagi nak kaotim2 ngan member-member tapi pas ni dah tak boleh. Sedih jer saya dengar. Tapi nak buat macam mana dah itu kerja En Suami. Walaupun dalam hati rasa sangat-sangat sedih tapi saya kena relakan jugak. Saya kena kuatkan diri menghadapinya...

Mungkin lepas ni masa kami hanya hujung minggu jer. Itu pun kalau En Suami tak kerja dan Puan Isteri ni tak ada kursus. Hari biasa memang masa kami amat-amat terbatas. Kadang-kadang tak sempat nak merajuk manja-manja. Pagi tadi balik kerja pun En Suami dah mengadu-ngadu rindu. Saya dengar jer dia cakap camtu sebak plak rasanya. Tapi saya taknak tunjuk depan dia. taknak En Suami rasa serba salah. 

Insya Allah saya akan cuba membiasakan keadaan ini. Nampaknya saya kena cari kerja-kerja yang berfaedah untuk saya lakukan sepanjang ketiadaan En Suami di rumah...buat masa ni saya sudah membeli buku sudoku untuk saya buat bila bosan nanti...agak-agak apa saya nak buat yer???

Mode: sedih huhuhuhu...



No comments: