Friday, November 8, 2013

Pelaburan yang berbaloi

Perempuan dan shoping memang tak boleh dipisahkan kan....Itu saya la tu. Kalau orang lain memang tak kot. Ada je perempuan yang tak suka shopping. Bertuah la sesiapa yang beristerikan mereka yang tidak suka bershopping.

Saya dari dulu lagi memang suka bershopping. Sebenarnya lebih kepada window shopping. Ye la sedar diri bukan anak orang berharta yang 7 keturunan pun makan tak habis kan. Sedar jugak yang duit den tidak ler bertingket-tingket. Kalau cenggitu baik duk umah main ngan Auni jer.

Nasib la jenis yang cepat sedar. Kalau idak maunyer kurus kering laki den  keje siang malam duit habis bagi isteri shopping jer. Tidak la saya sekejam itu. Lagipun saya suka beli barang pakai duit saya sendiri. Lagi puas hati. Takde la rasa bersalah sebab guna duit suami yang  tahu dia lagi banyak tanggungjawab na dilaksanakan.

Sejak adaa anak ni eh....sejak kawen benornyer dah jarang dah berwindow shopping. Saya suka window shopping sebenarnya. Terapi orang kata. Takde la tiap kali kuar tu window jer ada la gak terbeli sebarang dua tapi masih ditahap yang dibenarkan. Suami plak bukan jenis yang suka keluar jalan-jalan shopping kompleks ni. Dia kalau nak beli sesuatu barang tu terus je tuju kedai yang dia maksudkan. Kita orang perempuan ni (saya la tu) kalau pergi mall tu kalau ada 10 kedai kasut semua masuk. Nampakk berkenan try dulu...pastu kedai kedua cuba-cuba jer...kedai ketiga eh nak tengok jer la heehehehe betul tak??? saya la tu

Memang sejak Auni lahir ni dah takde buat pun sesi terapi tu. Ye la mana nak dukung anak lagi. Kang anak nak menyusu lagi. Jap-jap dia merengek tak tentu pasal. Kira-kira hampir setahun la tak buat sesi terapi ni. Kalau beli barang kat tesco ke, giant ke (itupun balik keje singgap jap) mesti nak cepat-cepat balik. Rasa bersalah plak tinggal kan anak 9-10 jam sehari.

Disebabkan itu, dan hati dah meronta-ronta gedik-gedik dah tak boleh tidak...mesti kena pergi juga buat sesi terapi tu maka cuti awal muharram hari tu saya telah berjaya memujuk en suami untuk menjayakan misi terapi itu hehehehe

Mulanya dia macam tak nak tapi isteri dia pancing ayat baik punya dengan menjanjikan untuk membelanja beliau sandal maka berjaya la jugak. Maka berterapi la kitorang kat Aeon Rawang pada hari tersebut. Itupun dengan bantuan adik ipar & MIL. Ajak dorang sekali sebab macam kesian plak MIL duk rumah tak kemana-mana. So ajak la berjalan. MIL kalau ajak berjalan memang suka. Itu je la modal nak ajak en suami sekali.

Tak lama pun. Niat dihati memang nak tawaf 1 mall tu. Tempat tu besar kan. Kitorang pergi G  1st floor  jer. G cari sandal en suami kat POLO pastu gi cari barang saya sikit kat 1st floor. Tu pun lalu kedai-kedai tu jeling-jeling jer. Dah la tengah sale. Pendam je la perasaan tu. Primavera, Nose, Summit, Bata aduh....selalu tu mesti masuk. Walau tak beli sekadar try pun jadi la. Kata terapi kan....

Dah ada anak ni takde la nak terapi lama-lama. Kitorang kat situ pun 2 jam jer. Lepas makan terus ke Rawang umah kakak ipar sebab Auni nak berenang...Ayah dia yang lebih-lebih sebenarnya...

Rasa puas sangat dapat melakukan sesi terapi pada hari tersebut. Walaupun sekejap & terpaksa melabur belanja en suami punya sandal janji hati gembira dapat keluar bersama famili tersayang.

No comments: