Wednesday, October 8, 2014

Berjangkit jangkit pulak

Fuhhhh....lap peluh sikit...berpeluh ok pergi kerja harini. Dah kenapa????ko g kerja berlari ke???hebat sangat la nak berlari kan???nak berjalan dari bilik ke depan pun malas..

Harini sampai tempat kerja lambat. Takde la lambat sangat pun. Masih boleh diterima la. Dalam 5 minit camtu. Tapi bagi saya mmg dah lambat sgt la tu. Biasa sampai sebelum 8.30. 

Alkisah....macam biasa pagi-pagi saya start kete buka tingkap biar enjin panas jap. Sementara nak cemolot ngan laki & anak yng busuk masam tapi suka je nak peluk cium lama-lama...So saya pergi kerja macam biasa. Sambil-sambil on radio, pasang seat belt on aircond tutup cermin kete. Tapi dah kenapa cermin ni taknak naik plak...Kanan kiri tak boleh tutup. Nak buka cermin belakang pun tak boleh gak. Aikkkk???? dh kenapa plak ni. Saya pun berhenti la tepi jalan jap. Matikan enjin pastu start balik pun tak boleh gak. 2 3 kali gak la saya buat camtu. Tapi still tak boleh gak...

Sudahnya call la super hero...Super hero la sangat kan....En suami suh balik tukar kete. nasib la abang ipar g keje ngan kawan dia. So saya pun naik la kete dia. Jadi selesai lah masalah...eh...belum lagi. 

Abang ipar saya pakai kete savvy. Kan gear reverse dia lain sikit. Pastu kete dah modified. Aduhhh...nak bawak pun segan. Ni kalau ada JPJ mau kena tahan ni. Pasrah je la. Dalam hati berdoa banyak2 jangan la ada road block. Dah nak reverse satu hal. Clucth pun pendek. Asik la termati-mati. nak kuar simpang umah pun 3 4 kali enjin mati. Bersabarlah kete kat belakang huhuhu...nasib la tak kena hon. Gear pun cam susah nak masuk. Actually memang tak pernah bawa kete savvy pun. Berpeluh ok g kerja harini.

Tapi Alhamdulillah selamat sampai tempat kerja. Oh harini ada majlis korban kat opis saya. So dapat la  makan free hehehehe..

Ermmm nampaknya sakit saya dah berjangkit plak pada WSL. Sian dia. Walaupun sikit tapi kalau dia masuk hospital memang susah la saya nak bergerak. Harap cepat la sembuh yer..





No comments: