Saturday, April 5, 2014

Jangkit ke mummy pulak

Cik Auni nampaknya dah ok. Tdo pun dah xde bunyi. Kalau tak sedih je dengar hidung dia tersumbat. Kesian dia.

Alhamdulillah dh 2 mlm sblm tdo saya sapukan kunyit hidup yang dparut+lemon+minyak kelapa dara. Saya biarkan setengah jam sblm saya gunakan. Sapu pada dada, belakang, tapak kaki ngan betis. Lebihan tadi sy simpan dalam peti ais. Boleh guna lagi bila2.. Ni kira macam balm dari bahan semulajadi. Saya tak ingat blog mana yg saya baca. Nnti kalau ingat saya link kat sini. Ini adalah cara semulajadi untuk merawat baby yang selsema dan batuk.

Saya geram tengok hingus cik auni yng meleleh2 tu. Selalunya saya akan sedut buang. Tu yang berjangkit pada saya. Memang dah tau kalau cik auni selsema je mummy pun akan dapat jugak.

Ada satu malam tu saya sedut hingus dia sblm tido. Supaya dia senang untuk bernafas. Sekali tu cik auni ambik dia punya towel hingus terus lap mulut saya. Terharu rasanya. Pastu dia kiss saya. Touching sangat. Tu kira cam ucap terima kasih pada mummy la tu sebab dah tolong buangkan hingus dia. Dah besar anak mummy ni....

Petang semalam ada buat wap kat cik auni. Kalau ikutkan hati dari dia selsema tu saya nk buat. Tapi tak ahu sedihkan wan auni. Balik rumah nenek auni petang tu baru saya buat. Alhamdulillah lena dia tido. Ni baru bangun minta susu. Cik auni dah besar sikit ni susah ikit nak buat tepukan purcussion. Saya just wap je. Air panas tu saya campurkan dengan bawanh putih. Terasa saya pun nak buat jugak. Jap lagi leh buat sama2 ngan cik auni. Mummy pun hidung dah mleleh ni..

Ok lah mummy try nak lelap mata jap. Risau takut pening plak nanti...

1 comment:

vanilla bean said...

Hi dear,

http://prettystyleoutfit.com/

Top online fashion (blouse, top, skirt etc), with the low price and good services are here...! Having the fast fashion update, very nice and fashion suitable for muslimah.

Do come and visit our website here!!
:)
http://prettystyleoutfit.com/