Monday, December 8, 2014

Cerita yang lemau

Asal senin je nak lemau. Asal lemau je nak senin. Kenapa????kenapa???itu saya ler tu hikhikhik...serius pagi tadi malas giler nak bangun. Alarm bunyi pun leh sambung tidur lagi (eh bukan mmg cmtu ke hari hari...) tidur tidur ayam jer....tapi kadang terlajak la jugak. Tapi sebelum pukul 7 dh settle mandi la.

Ni semua sebab anakanda beta la ni. Dia kena campak. Bukan campak dari tingkat tujuh ke hapa yer..kena demam campak. Tapi dia tak demam sebenarnya. Dah camne tu????

Jumaat lepas balik umah, mak bagitau kaki tangan Cik Auni merah-merah gatal. Tak tahu la kenapa. Saya syak mungkin ada kena gigit serangga ke hapa kan. So malam tu memang dia menggaru je la. Sian Cik Auni tak tidur lena. Sebotol minyak gamat saya lumur. Jap-jap garu...memang kesian sangat la. 

Sabtu saya bawa dia pergi klinik. Doc kata maybe alergik. Kalau sebab makan mungkin tak kot sebab sepanjang setahun 9bulan ni Cik Auni memang takde elergik pada makanan langsung. Tapi mana nak tau kan. So doc bagi ubat sapu, ubat tahan gatal, ubat elergik ngan ubat demam. 

Ubat demam memang tak bagi sebab saya tengok dia ok je. Syukur la dia masih aktif seperti biasa. Cuma makan agak kurang sikit. Biasa la budak kan memang ada mood dia. Susu pun minum macam biasa gak. So sepanjang sabtu & ahad memang itu je la pakaian rasmi Cik Auni. Jimat sabun xyah basuh baju yer.

Cuma semalam saya perasan ada kuar biji biji kecik kat badan. Pastu naik ke muka & kepala sikit. merah merah macam ruam tu dah takde. So takde la dia menggaru sangat. Cik Auni kalau menggaru boleh smpai meleceh & berdarah. Perangai ayah sangat dia ni hehehehe...

Saya tak tahu nak cakap campak ke ruam ke hapa ke. Malam tidur pun dah ok takde nak menggaru sangat la. Lega sikit la hati saya ni walaupun pagi tadi rasa macam nak cuti jer. Memandangkan last week saya dah EL so gagah kan jua la seret kaki ke tempah kerja. 

Semoga anakanda beta cepat sembuh....

No comments: