Friday, March 28, 2014

Sehari tak jumpa dah rindu-rinduan....

Hari Selasa En Suami pergi repair bas. Memang dah lama En Suami nak repair bas tu, cuma asyik la tertangguh. Bumbung dah rosak. Bila hujan ada la air masuk. Sian kat budak-budak. Sian gak la kat bas tu. So Selasa tu En Suami keluar rumah dalam pukul 9.00 pagi. Tempat repair tu kat Klang. Pastu En Suami malas nak balik rumah. Katanya nak rehat kat tempat kerja je. So dia bawa la baju kerja siap-siap. Boleh la rehat & tidur kat tempat kerja. Office dorang memang ada tempat tidur untuk driver-driver.

Malam tu En Suami call. Tapi saya tak angkat sebab Cik Auni baru jer terlelap. Kalau dia dengar saya bercakap memang susah la dia nak tidur balik. Pastu nak mengamuk jer. Saya biarkan phone tu sampai berhenti. Pastu saya text En Suami.

Pn Isteri: Auni baru tidur

En Suami: Ayah rindu kat Auni...(kat mummyy tak rindu pun sob...sob...sob....)

Pn Isteri: Auni pun tadi cari-cari ayah gak

En Suami: Sedih tak jumpa Auni harini...

Pn Isteri: Alololo....tengok la gambar Auni

En Suami: Tak sama...lagi rindu tengok gambar

Pn Isteri: Camne nak bercuti berdua nanti??/

En Suami: Kena bawa Auni gak la...tunggu dia pandai jalan baru kita pergi

Pn Isteri: Ala...mummy nak g berdua je ngan ayah (ayat gedik)

En Suami: Ye la...tapi tak boleh lama-lama... (erkkkkkk....)

Seeeeee.......sayang giler En Suami kat anak dia. Tu baru sehari tak jumpa. Mengalahkan saya yang mummy dia jer...harapan nak berhoney moon lagi nampaknya akan tinggal harapan jer...

No comments: